ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Hungarian » Linguistics

szervíz vagy szerviz

Hungarian translation: csak rövid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:szervíz vagy szerviz
Hungarian translation:csak rövid
Entered by: Katalin Horváth McClure

03:17 Jan 13, 2005
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Linguistics / spelling
Hungarian term or phrase: szervíz vagy szerviz
Hosszú az í a szervízben, vagy rövid? Én azt hittem hosszú, de most egy általában megbízható helyesírású forrásnál láttam röviddel írva, így elbizonytalanodtam...
Katalin Horváth McClure
csak rövid
Explanation:
szerviz, szervizel, márkaszerviz, stb. mindig RÖVID i.
szervíroz (ételt): hosszú í

forrás: Osiris Helyesírás, 2004 (mindenkinek ajánlom, nagyon alapos és igényes munka!)
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszi szépen, akkor megnyugodtam, jó a forrás. A könyvet meg fogom venni, ideírnád az ISBN számot - mások is hátha hasznát látják?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2csak rövid
Csaba Ban
3is/is
Eva Blanar


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szervíz vagy szerviz
is/is


Explanation:
Nekem valami rémlik, hogy van a szervíz (ahol javítanak), meg van a szerviz (pl. étkészlet).

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
szervíz vagy szerviz
csak rövid


Explanation:
szerviz, szervizel, márkaszerviz, stb. mindig RÖVID i.
szervíroz (ételt): hosszú í

forrás: Osiris Helyesírás, 2004 (mindenkinek ajánlom, nagyon alapos és igényes munka!)

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszi szépen, akkor megnyugodtam, jó a forrás. A könyvet meg fogom venni, ideírnád az ISBN számot - mások is hátha hasznát látják?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Igen, az Osiris-könyv nagyon jó.
18 mins

agree  fektor: Érdekes, hogy az MTA Sztaki internetes szótára össze-vissza írja! Autószervíz, szobaszervíz, de "Szervizre viszi a kocsit.". Az Akadémia Kiadó szótárában viszont csak rövid i-vel van minden. http://szotar.sztaki.hu/dict_search.php?L=HUN:ENG:EngHunDic
29 days