ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Ukrainian » IT (Information Technology)

жорсткий диск

Ukrainian translation: таки жорсткий

14:21 Jan 29, 2009
Ukrainian to Ukrainian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Hardware
Ukrainian term or phrase: жорсткий диск
Чим завинив перед українською термінологією «твердий диск»? Скільки у своєму житті гарддисків не бачив, у жодного поверхня не була жорстка.
Valentinas & Halina Kulinic
Ukrainian translation:таки жорсткий
Explanation:
жорсткий - (спец) здатний чинити опір деформації (СУМ, том 2).
Саме в цьому значенні й служить це слово в ІТ. Саме цьому значенню майже точним його синонімом є "твердий". Так що справа фонетичного смаку. Або домовленості (стандарту, норми).

І не плутати з "шорстким" - бо тут уже йдеться тільки про повепхню.

--------------------------------------------------
Note added at 50 мин (2009-01-29 15:11:19 GMT)
--------------------------------------------------

повеРхню
Selected response from:

Vassyl Trylis
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2таки жорсткийVassyl Trylis
4я за «твердий диск»
rubiko1976


Discussion entries: 6





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
таки жорсткий


Explanation:
жорсткий - (спец) здатний чинити опір деформації (СУМ, том 2).
Саме в цьому значенні й служить це слово в ІТ. Саме цьому значенню майже точним його синонімом є "твердий". Так що справа фонетичного смаку. Або домовленості (стандарту, норми).

І не плутати з "шорстким" - бо тут уже йдеться тільки про повепхню.

--------------------------------------------------
Note added at 50 мин (2009-01-29 15:11:19 GMT)
--------------------------------------------------

повеРхню

Vassyl Trylis
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Absolutely
23 mins
  -> дякую

agree  Vladimir Chumak
9 hrs
  -> дякую

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
я за «твердий диск»


Explanation:
на цю тему теж:
Розглянемо тоді
англійсько-український словник з комп’ютерної справи [12], виданого під
егідою Microsoft Press. Проаналізувавши його можна зауважити чимало хиб
(внаслідок використання росіянізмів чи кальок з російської) як
граматичного, так і мовно-стилістичного характеру. Наприклад: hard disk
– жорсткий диск (замість точнішого терміна – твердий диск, наступна
стаття в словнику hard copy – тверда копія); boldface – жирний шрифт
(точніше – грубий шрифт); wizard – маг (точніше – майстер); default
drive – дисковод при умові замовчування (замість – усталений дисковід)
тощо.
http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=24179&pg=5

--------------------------------------------------
Note added at 59 Min. (2009-01-29 15:20:15 GMT)
--------------------------------------------------

твердий - Який важко піддається стискуванню, згинанню, різанню тощо
Explanatory (Uk-Uk) (for Lingvo 12)
The Comprehensive Dictionary of the Contemporary Ukrainian Language.

маючи на увазі, що:
A hard disk drive (HDD), commonly referred to as a hard drive, hard disk, or fixed disk drive,[1] is a NON-VOLATILE storage device
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_drive


rubiko1976
Germany
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4