KudoZ home » Arabic to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

جزاكم الله خيراً

Turkish translation: Cok tesekkur ederim


06:47 Aug 26, 2008
Arabic to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / islamic
Arabic term or phrase: جزاكم الله خيراً
مع كتابتها بالأحرف اللاتينية
وجزاكم الله كل خير
Ahmad Batiran
Saudi Arabia
Turkish translation:Cok tesekkur ederim
Explanation:
"Allah size mukafat versin" diye mot a mot cevrilebilirse de bu cumleyi araplar "nazikce tesekkur" makaminda kullaniyor
Yukarisinda "latince alfabeyle yazma" anlaminda, bir yerlerden yanlislikla kopyalanmisa benzeyen bir cumle var

--------------------------------------------------
Note added at 185 gün (2009-02-28 02:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Soru soran maşallah açıklamalara doymuyor . Türkçede nasıl dili sadeleştirme çabası varsa Arapçada da dili dini içerikten daha doğrusu klasik kalıpların baskısından kurtarma hevesi var. Bu heveste olmayanlar veya bunu umursamayanlar جزاك الله خيرا كثيرا veya türevlerini biraz da yüksek lisana aşinalıklarını izhar etmek adına kullanıyorlar ya değilse شكرا deyip geçersiniz .
"Allah hayrın versin " şeklinde olmaz çünkü bu "Hay Allah! Yahu nereden çıkardın şimdi bunu! Allah iyiliğini versin e mi! " gibi bir anlama geliyor.İtiraf edeyim Arapça karşılığını ezberden bilmiyorum.
Selected response from:

xxxattorisan
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Cok tesekkur ederimxxxattorisan
5allah razı olsun
ahmed said
5Allah hayrını versinmenes


  

Answers


183 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Allah hayrını versin


Explanation:
ben böyle tanımlıyorum

menes
Native speaker of: Native in ArabicArabic, Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: هل يُمكن أن تشرح لي ما كتبته؟ فالإجابة الثانية تبدو بعيدة عن إجابتك؟ وشكراً


78 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Cok tesekkur ederim


Explanation:
"Allah size mukafat versin" diye mot a mot cevrilebilirse de bu cumleyi araplar "nazikce tesekkur" makaminda kullaniyor
Yukarisinda "latince alfabeyle yazma" anlaminda, bir yerlerden yanlislikla kopyalanmisa benzeyen bir cumle var

--------------------------------------------------
Note added at 185 gün (2009-02-28 02:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Soru soran maşallah açıklamalara doymuyor . Türkçede nasıl dili sadeleştirme çabası varsa Arapçada da dili dini içerikten daha doğrusu klasik kalıpların baskısından kurtarma hevesi var. Bu heveste olmayanlar veya bunu umursamayanlar جزاك الله خيرا كثيرا veya türevlerini biraz da yüksek lisana aşinalıklarını izhar etmek adına kullanıyorlar ya değilse شكرا deyip geçersiniz .
"Allah hayrın versin " şeklinde olmaz çünkü bu "Hay Allah! Yahu nereden çıkardın şimdi bunu! Allah iyiliğini versin e mi! " gibi bir anlama geliyor.İtiraf edeyim Arapça karşılığını ezberden bilmiyorum.

xxxattorisan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: شكراً للرّد. مازلت في انتظار من يُزكّي هذه الإجابة

Asker: هل يُمكن أن تشرح لي ما كتبته؟ فالإجابة الثانية تبدو بعيدة عن إجابتك؟ وشكراً


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  menes: جزاك الله خيرا يعني أتمنى ان يعطيك الله خير على أعمالك
106 days
  -> بالاخص العبارة تعنى اتمنى ان ىجزيك الله بما فعلته لى و اقدم لك خالص شكرى

agree  ahmed said: allah razı olsun . bence daha ii
224 days

375 days   confidence: Answerer confidence 5/5
allah razı olsun


Explanation:
allah razı olsun

ahmed said
Turkey
Native speaker of: Native in ArabicArabic, Native in TurkishTurkish