KudoZ home » Bulgarian to English » Advertising / Public Relations

дистанцирани надписи

English translation: stand-off signs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:дистанцирани надписи
English translation:stand-off signs
Entered by: Pavel Tsvetkov

09:50 Aug 27, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
Bulgarian term or phrase: дистанцирани надписи
Контекст:

Изработваме: указателни табели, номерации за стаи, дистанцирани надписи и всякакви други изделия съобразно конкретните изисквания на клиента.
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
standoff lettering; standoff signs; standoff signage
Explanation:
Това са надписи (и/или лога), които са плоски, но са закрепени на известно разстояние от фоновата повърхност: http://www.colourboxsigns.com/custom/wines.JPG
Така се създава известна лекота на надписа, впечатление за обемност, и се използва играта на сенките и зависимостта от ъгъла на гледане (а понякога - и задно осветяване), за да се направи надписът по-динамичен и интересен.

3D lettering/signage е друго: това са триизмерни букви, които са монтирани (лежат плътно) върху фона - българският термин е "обемни букви/надписи": http://www.ascension-signs.co.uk/signs/pdsnew.jpg

BTW на български по-често се казва "повдигнати" (дори и "отлепени"), но не "дистанцирани".

Понякога standoff (stand off, stand-off) се използва на английски и за повдигнатите, и за обемните надписи, но не е коректно.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за помощта!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3dimensional letters/signs
RottenApple
4raised sign lettersgalinacollet
4standoff lettering; standoff signs; standoff signage
invguy
4remote signs
Daniel Temelkov
3remote signboards; distanced signs/ signboards
Valentina Novakova


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
remote signboards; distanced signs/ signboards


Explanation:
това явно са големите надписи/ букви по фасадите на сгради, с които се обозначават имена на фирми и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-08-27 10:16:34 GMT)
--------------------------------------------------

да, да, с това обяснение от клиента наистина remote съвсем не звучи, сори, стана ми интересно и се опитах да импровизирам :)), дано да открием нещо

Valentina Novakova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря! Оказва се, че става дума за нещо конкретно (според клиента) - надпис, чиито букви са отдалечени (дистанцирани) спрямо фона си (примерно табелка).

Asker: "Remote" по мое мнение не става...


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
dimensional letters/signs


Explanation:
Мисля, че това се има предвид.


    Reference: http://www.fastsigns.com/dimensional-letters.html
RottenApple
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: '3D Signs and Letters' разбира се съществува като израз, но на български е "обемни надписи и букви", а не "дистанцирани"... За съжаление (и въпреки всеобщото съгласие) търсеният превод не е това. Все пак благодаря за предложението и старанието!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniela Koleva: Може и 3D signs/letters
4 hrs

agree  Yuliyan Gospodinov
5 hrs

agree  Valentina Novakova: иха, браво, благодаря
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
remote signs


Explanation:
Distantsirani v smisul distantsia ili raztoqnie.

Daniel Temelkov
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: latrevw вече предложи нещо подобно, но за съжаление не става. Вижте бележката към първия въпрос.


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
standoff lettering; standoff signs; standoff signage


Explanation:
Това са надписи (и/или лога), които са плоски, но са закрепени на известно разстояние от фоновата повърхност: http://www.colourboxsigns.com/custom/wines.JPG
Така се създава известна лекота на надписа, впечатление за обемност, и се използва играта на сенките и зависимостта от ъгъла на гледане (а понякога - и задно осветяване), за да се направи надписът по-динамичен и интересен.

3D lettering/signage е друго: това са триизмерни букви, които са монтирани (лежат плътно) върху фона - българският термин е "обемни букви/надписи": http://www.ascension-signs.co.uk/signs/pdsnew.jpg

BTW на български по-често се казва "повдигнати" (дори и "отлепени"), но не "дистанцирани".

Понякога standoff (stand off, stand-off) се използва на английски и за повдигнатите, и за обемните надписи, но не е коректно.


invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря за помощта!

1 day25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
raised sign letters


Explanation:
Dimensional letters is also good, but if it's more specific, as your description suggests, then they are raised sign letters (see link for one example)


    Reference: http://www.imaginethatmedia.ca/gemini.htm
galinacollet
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish