ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Bulgarian to English » Business/Commerce (general)

ЕАД

English translation: EAD

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:ЕАД
English translation:EAD
Entered by: klyunchev

07:30 May 31, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Business/Commerce (general)
Bulgarian term or phrase: ЕАД
ЕАД

колеги, сигурна съм, че този топик е дискутиран многократно тук. Очаквам вашите коментари и прдложения. Благодаря!
petya yakova
Bulgaria
EAD
Explanation:
:-)
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4EADklyunchev
4 -3Sole Proprietor JSC (Joint Stock Company)
Emilia Delibasheva


Discussion entries: 2





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
EAD


Explanation:
:-)

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Empty Whiskey Glass
2 hrs

agree  Vladimir Georgiev: най-добре е EAD - няма друго като него :-)
3 hrs

agree  Peter Skipp: Точно така -- инак навлизаме в дълбоки води. При първо споменаване може да се преведе буквално (a company with a single equity proprietor) и оттам "EAD"
11 hrs

agree  Xcat: Транслитерацията в случая е най-добре.
688 days
  -> Благодаря.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
Sole Proprietor JSC (Joint Stock Company)


Explanation:
Имам го в моя речник, превеждала съм го и съм го търсила.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-05-31 07:36:53 GMT)
--------------------------------------------------

Еднолично акционерно дружество

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-05-31 09:01:54 GMT)
--------------------------------------------------

Може да се използва и "sole-owned JSC".
Ето и линк, където ще го видите
http://www.topbgproperty.com/client_uk/advisor.php?m=3


Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: благодаря ти !


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Sole proprietor е прието от много официални институции като превод на ЕТ - едноличен търговец.
52 mins

disagree  ivaylo: Don't mix "sole proprietor" (едноличен търговец -> физ. лице, извърсващо търговска дейност) and "company" (компания -> юридическо лице)
11 hrs
  -> Look at the link above.

disagree  Peter Skipp: Eмилия, с всичкото ми уважение -- не! Тия реалии просто не се превеждат. А Joint Stock Company просто _нищо_ не значи нито на английски, нито на български. Каква е файдата от превода тогава, освен да обърква и (съжалявам...) ЛЪЖЕ!
12 hrs
  -> Щом казвате...В Гугъл Joint Stock Company се появи 136 000 пъти - ако всичко това е лъжа...

agree  atche84: Sole Trader=ЕТ, Sole Proprietor/Owner=едноличен собственик. Все пак, в никоя страна със що-годе мислещи законотворци нема такова животно като ЕАД и ЕООД, така че спорът е малко изкуствено наложен - точно съответствие няма
1 day8 hrs
  -> Мерси.

disagree  Stoyan Stoyanov: съгласен съм с господин Скип, че реалия като ЕАД в английския няма. EAD trqbva da si e.
448 days