KudoZ home » Bulgarian to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

оксидат

English translation: oxide


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:оксид
English translation:oxide
Entered by: Mihail M Mateev

10:06 Oct 25, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / Oxidation of cumene
Bulgarian term or phrase: оксидат
съдържание на ацетофенон в оксидата
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
oxide
Explanation:
оксидат: няма такова название за химическо съединение. Може би клиентът бърка с "оксид".

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-10-26 08:18:58 GMT)
--------------------------------------------------

Оксидат няма. В случаи като такива, се говори за окиси.
Selected response from:

Mihail M Mateev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5acidified substrateIrena Alexieva
5oxide
Mihail M Mateev
4oxidation productklyunchev
4oxidated substance
Could-you
3oxidate
Trufev


Discussion entries: 6





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oxidate


Explanation:
Аз го разбирам като окисен слой.
http://www.thefreedictionary.com/oxidate

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oxidated substance


Explanation:
Smiatam, ce ne bi zatrudnilo izraza

Could-you
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oxidation product


Explanation:
Лингво 11: oxidation product продукт окисления

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
оксид
oxide


Explanation:
оксидат: няма такова название за химическо съединение. Може би клиентът бърка с "оксид".

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-10-26 08:18:58 GMT)
--------------------------------------------------

Оксидат няма. В случаи като такива, се говори за окиси.

Mihail M Mateev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря !

1 day25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
acidified substrate


Explanation:
Presence/Concentration of acetophenone in (the) acidified substrate
Възможно е да имат предвид "оксид", тъй като това се получава при окисление (ръждата например е железен оксид), но след като не са конкретизирали за какъв точно оксид става дума, вариантът, който предлагам, ми се струва по-уместен.


Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Could-you: Razbira se, ce moje i tozi variant da se izpolzva, no se natovarva izrazxt i stava mnogo tromavo:-))Po princip sxm sxglasna s Vas.
6 hrs