ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Bulgarian to English » Cooking / Culinary

чернокоп

English translation: baby bluefish

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:чернокоп
English translation:baby bluefish
Entered by: Maria Dimitrova

06:38 Feb 27, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Cooking / Culinary
Bulgarian term or phrase: чернокоп
От меню на рибен ресторант. Най-вече ме интересува каква е разликата между лефер и чернокоп, защото според гугъл и двете са bluefish, а в менюто са дадени едно след друго като различни ястия.
Maria Dimitrova
Bulgaria
bluefish
Explanation:
Изглежда, че няма качествена разлика. Според линка по-долу "...На морето можете да чуете за чернокоп, лефер или гофан, става дума за една и съща риба. Рибите до около 200 гр. се водят чернокоп, от 200 гр. до към килограм и половина са лефер, а по-големите са гофан."
Selected response from:

Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4snapper
Emilia Delibasheva
4 +2bluefish
Lyubka Stambolieva


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bluefish


Explanation:
Изглежда, че няма качествена разлика. Според линка по-долу "...На морето можете да чуете за чернокоп, лефер или гофан, става дума за една и съща риба. Рибите до около 200 гр. се водят чернокоп, от 200 гр. до към килограм и половина са лефер, а по-големите са гофан."


    Reference: http://www.fishing-mania.com/shared/inner.php?id=55
Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
1 hr

agree  Hemuss: http://fishbase.mnhn.fr/summary/speciessummary.php?id=364; http://www.gma.org/fogm/Pomatomus_saltatrix.htm
5 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
snapper


Explanation:
И аз намерих линка на Любка, от който излиза, че малките bluefish се наричат чернокоп, но от долния линк е явно, че ги наричат "snapper".

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2007-02-27 07:26:23 GMT)
--------------------------------------------------

Втори параграф, трето изречение.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-27 07:40:43 GMT)
--------------------------------------------------

Според мен, най-точно е или small bluefish, или "snapper" в кавички, както явно ги наричат разговорно.


    Reference: http://www.gma.org/fogm/Pomatomus_saltatrix.htm
Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Savov: малките на лефера се наричат "чернокоп" или "циганка"
47 mins
  -> Thanks.

agree  Sylvio Peshev: от Лонгман: Sentences from books, newspapers, etc. - I made her favorite red snapper with tomato sauce. There are lots of other restaurants to choose from offering grilled prawns and snapper, tuna and lobster.
50 mins
  -> Thanks.

neutral  Hemuss: До Sylvio Peshev: Тоя "red snapper" бе обсъждан вече няколко пъти и във всеки случай не е "лефер".
5 hrs

agree  Elena Aleksandrova
14 hrs
  -> Thanks.

agree  Yuliyan Gospodinov: Тъй като има много видове риби, които съдържат "snapper" в името си е по-правилно чернокопът да се нарича "snapper blues", а може и "baby bluefish"
1 day5 hrs
  -> Thanks.