KudoZ home » Bulgarian to English » Cooking / Culinary

бяло сладко

English translation: "Byalo sladko" White Candy in Water


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:бяло сладко
English translation:"Byalo sladko" White Candy in Water
Entered by: Pavel Tsvetkov

20:44 Jul 11, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Cooking / Culinary / Culinary
Bulgarian term or phrase: бяло сладко
Колеги, помогнете с превод на вкусното и пълно със спомени бяло сладко.

Благодаря предварително.
Yavor Dimitrov
Bulgaria
"Byalo sladko" White Candy in Water
Explanation:
Такъв е разпространеният принцип на "транслитерация + обяснение" - за добро или зло - прилаган в превода на менюта. Вероятно е подходящ и тук.
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря, Павел! Благодаря и на всички, участвали с предложение или глас.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3"Byalo sladko" White Candy in Water
Pavel Tsvetkov
4 +2Сложна работа...Irena Alexieva
4sugar candy
Dariana Nedeltcheva
3white jam
Christian Schneider


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Сложна работа...


Explanation:
По съставки и технология на правене бялото сладко много прилича на английските marshmallows, но автентичността му съвсем ще се изгуби, ако го преведете така. Ако е възможно, по-добре напишете "bialo sladko" и пояснете какво е. Кулинарните наименования често се предават по този начин.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kendriya: :)
32 mins

agree  xxxpalilula: Yes. And it is called Marshmallow Creme.
10 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
white jam


Explanation:
see


    Reference: http://www.bgglobe.net/index.php?l=1&mi=1&c=8&s=-373
    Reference: http://www.laserfx.com/Backstage.LaserFX.com/Spectronika-VV/...
Christian Schneider
Germany
Native speaker of: German

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
11 mins

disagree  Kendriya: Hi:) Sorry for my "disagree" but I think "white jam" is a word-for-word translation. I also think the sites are not reliable enough...
22 mins
  -> so what do you think is better?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sugar candy


Language variant: plain sugar candy

Explanation:
From Wikipedia, the free encyclopedia
Candy, specifically sugar candy, is a confection made from a concentrated solution ...
Candy is made by dissolving sugar in water or milk to form a syrup, ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-11 22:03:06 GMT)
--------------------------------------------------

Рецепта за Бяло сладко (Жеравна)

Бяло сладко (Жеравна)


Продукти
1500 гр захар
500 мл глюкоза
3 пак. ванилия
рецепта

Приготвяне
1. Захарта се залива с 500 мл вода и се вари на силен огън 10 минути
2. След това се прибавят глюкозата и варенето продължава до сгъстяване на сиропа
3. Изсипва се в намокрена с вода тава, ароматизира се с ванилията (може да се ползват и 3-4 капки локумена есенция) и се охлажда до 40°С
4. След това се бърка непрекъснато по посока на часовниковата стрелка, докато побелее и се сгъсти като тесто.

Източник: "Българска национална кухня", Земиздат, София, 1978


http://bgkulinar.net/recepti.php?id=1501


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Candy
Dariana Nedeltcheva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"Byalo sladko" White Candy in Water


Explanation:
Такъв е разпространеният принцип на "транслитерация + обяснение" - за добро или зло - прилаган в превода на менюта. Вероятно е подходящ и тук.

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря, Павел! Благодаря и на всички, участвали с предложение или глас.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: Точно така! Придава нужния колорит, избягва тромави заобикалки.
11 hrs
  -> Благодаря!

agree  Derringdo
13 hrs
  -> Благодаря!

agree  Empty Whiskey Glass
17 hrs
  -> Благодаря!