KudoZ home » Bulgarian to English » Education / Pedagogy

проф.дбн

English translation: Prof. ... DBSc


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:проф.дбн
English translation:Prof. ... DBSc
Entered by: Trufev

23:29 Apr 23, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / Educational Titles
Bulgarian term or phrase: проф.дбн
В диплома за посижения в науката, следва подпис на проф.дбн (следва име на професора)
Krasimira Kalcheva
United States
Prof. ... DBSc
Explanation:
В случая считам, че "дбн" е абревиатура от "доктор на биологичните науки" - DBSc
http://www.cda.org/library/cda_member/pubs/journal/jour1006/...
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Това е което използвах и нямаше възражения от получателя (English native speaker)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Prof. [name, surname] D.Sc. (Biology)Stefan Savov
5see explanations
C_Metschkaroff
4 +1Prof. ... DBSc
Trufev
4 +1Prof. ... Dr
atche84


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Prof. ... Dr


Explanation:
доктор на (вероятно) биологическите науки - използва се, за да се подчертае областта и това, че е доктор, а не кандидат (PhD) - в другите езици областта рядко се подчертава

atche84
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
Notes to answerer
Asker: Благодаря


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov
5 hrs
  -> благодаря

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Prof. ... DBSc


Explanation:
В случая считам, че "дбн" е абревиатура от "доктор на биологичните науки" - DBSc
http://www.cda.org/library/cda_member/pubs/journal/jour1006/...

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Това е което използвах и нямаше възражения от получателя (English native speaker)
Notes to answerer
Asker: Благодаря


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V_N
5 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Prof. [name, surname] D.Sc. (Biology)


Explanation:
Сайтовете на няколко висши училища и НАОА ;)

Stefan Savov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  natasha stoyanova
3 hrs
  -> Благодаря!

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
see explanations


Explanation:
American version: Prof. [name], Dr.rer.nat (Biology) - ужасно съчетание!!!
European (German) version: Prof. Dr. [name] - малко по-поносимо!
Предложение за превод (ІМО): - за Америка най-подходящ е вариантът: Prof. [name], PhD, защото титлата Prof. е най-висока, а другите са подробности от пейзажа. Пък и в практиката е така!
В приложените линкове е дискусия от 2002 г.; просто е излишно да преоткриваме топлата вода.




--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2008-04-25 08:32:28 GMT)
--------------------------------------------------

Още линкове по темата:
http://www.cmpb.org/index.php?sid=51&start=20
http://www.gpmolbio.uni-goettingen.de/content/c_faculty.html...
Те са от немски университети, но на англ. език
MfG

--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2008-04-25 08:59:47 GMT)
--------------------------------------------------

още един линк за справка:
http://www.uni-goettingen.de/en/58055.html


    Reference: http://dict.leo.org/forum/selectThreadByDate.php?lp=ende&dat...
    Reference: http://dict.leo.org/forum/viewGeneraldiscussion.php?idThread...
C_Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 10
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  atche84: Dr (д-р на науките, хабилитиран д-р) не е еквивалент на PhD (предишният кандидат, което сега в България се означава с д-р)
3 days4 hrs