KudoZ home » Bulgarian to English » Engineering: Industrial

валежи с различна обезпеченост

English translation: rainfall variability [statistics]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:валежи с различна обезпеченост
English translation:rainfall variability [statistics]
Entered by: Pavel Tsvetkov

10:44 Apr 2, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Engineering: Industrial / пренасочване на замърсени води
Bulgarian term or phrase: валежи с различна обезпеченост
- приток към утаителите при валежи с различна обезпеченост
Iva Ilieva
United Kingdom
rainfall variability [statistics] / rainfall fluctuation [statistics]
Explanation:
Става дума за статистически сегментираното (в процентно отношение) количество дъжд, измерено за определен период от време.

Rainfall = The quantity of water, usually expressed in millimeters or inches, that is precipitated in liquid form in a specified area and time interval. Rainfall is often considered to include solid precipitation such as snow, hail, and sleet as well.

Също: fluctuating rainfall



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-02 12:44:05 GMT)
--------------------------------------------------

В конкретния контекст: [...depending on] rainfall variability

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-04-02 19:43:18 GMT)
--------------------------------------------------

********************************************************
Консултирах се с г-жа Радослава Манярова - директор на филиал Варна на Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ) [http://varna.meteo.bg/cgi-bin/contacts.cgi?lang=bg] относно значението на българския израз "валежи с различна обезпеченост" и тя го дефинира по начина, който съм посочил по-горе: статистическа процентна подялба според интензивността на валежите за даден период от време.

Оттам-насетне е въпрос на избор на най-подходящ английски израз.
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rainfall variability [statistics] / rainfall fluctuation [statistics]
Pavel Tsvetkov
3rainfall of various frequencysirtov
3precipitations of various probability (amount)
Trufev


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
precipitations of various probability (amount)


Explanation:
Не ясно какво разбира авторът под обезпеченост - количеството на валежите или вероятността за тяхното настъпване в определено време.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rainfall variability [statistics] / rainfall fluctuation [statistics]


Explanation:
Става дума за статистически сегментираното (в процентно отношение) количество дъжд, измерено за определен период от време.

Rainfall = The quantity of water, usually expressed in millimeters or inches, that is precipitated in liquid form in a specified area and time interval. Rainfall is often considered to include solid precipitation such as snow, hail, and sleet as well.

Също: fluctuating rainfall



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-02 12:44:05 GMT)
--------------------------------------------------

В конкретния контекст: [...depending on] rainfall variability

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-04-02 19:43:18 GMT)
--------------------------------------------------

********************************************************
Консултирах се с г-жа Радослава Манярова - директор на филиал Варна на Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ) [http://varna.meteo.bg/cgi-bin/contacts.cgi?lang=bg] относно значението на българския израз "валежи с различна обезпеченост" и тя го дефинира по начина, който съм посочил по-горе: статистическа процентна подялба според интензивността на валежите за даден период от време.

Оттам-насетне е въпрос на избор на най-подходящ английски израз.


    Reference: http://adsabs.harvard.edu/abs/2005AGUFM.B31E..07S
    Reference: http://www.thefreedictionary.com/rainfall
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Много благодаря колега, изключително важно беше да си изясня значението. :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Staneva
1 day23 hrs
  -> Благодаря!

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rainfall of various frequency


Explanation:
в мультитран.ру има обеспеченность паводка = flood frequency
като се има предвид, че "обезпеченост" е русизъм , би тябвало смисълът да е такъв

sirtov
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4