KudoZ home » Bulgarian to English » Engineering (general)

срязващи напрежения

English translation: shearing stress


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:срязващи напрежения
English translation:shearing stress
Entered by: Hemuss

22:40 Sep 16, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Bulgarian term or phrase: срязващи напрежения
Якостните свойства на строителните почви се характеризират чрез съпротивлението им на срязващи напрежения, които преместват (плъзгат) една част на почвата спрямо друга нейна част. Якостта на срязване е тангенциалното напрежение при разрушаване на почвата по повърхнината на плъзгане.

Благодаря предварително.
Hemuss
shearing stress
Explanation:
В механиката е така, по-точно "напрежение на срязване", а не "срязващо напрежение". Много често авторите на българския текст не са много точни.
Selected response from:

RUJA
Grading comment
Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3shear stress
Mihaela Boteva
4shearing stressRUJA


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
shear stress


Explanation:
Вижте този линк:
TR7-1
http://en.wikipedia.org/wiki/Soil_mechanics´




Mihaela Boteva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря и на вас.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: Излиза близо 10 пъти по-често в Гугъл.
14 hrs
  -> Благодаря.

agree  Yuliyan Gospodinov
18 hrs
  -> Благодаря.

agree  minahadji
3 days8 hrs
  -> Благодаря.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shearing stress


Explanation:
В механиката е така, по-точно "напрежение на срязване", а не "срязващо напрежение". Много често авторите на българския текст не са много точни.

RUJA
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря.