KudoZ home » Bulgarian to English » Finance (general)

електронно платежно нареждане

English translation: Electronic payment order (EPO)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:електронно платежно нареждане
English translation:Electronic payment order (EPO)
Entered by: Milena Sahakian

20:11 Jul 4, 2004
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Bulgarian term or phrase: електронно платежно нареждане
За да имате представа за какво става въпрос:
Наименование: Метод за съставяне на електронно платежно нареждане.
Методът работи въз основа на цифрови мобилни технологии без да използва Интернет и е алтернатива на познатите начини за безкасови разплащания като преодолява техните недостатъци.
Благодаря Ви.
Milena Sahakian
Cyprus
Electronic payment order (EPO)
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:05:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Electronic payment order (EPO)


Overview

Electronic payment orders enable you to handle all transfers in Switzerland and abroad in one step.

Enter your creditor and salary payments in your PC, select a due date, and send us the relevant file via yellownet Internet Banking, for instance. We\'ll make sure that your payments are executed promptly.

https://www.postfinance.ch/FinancePortal/handle/evtCategory....

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:08:18 (GMT)
--------------------------------------------------

In an electronic payment order, an unauthorized person may have sent the message but the authentication by code, encryption or the like would be accurate.

http://www.jus.uio.no/lm/un.credit.transfers.model.law.1992/...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:14:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Платежно нареждане си е payment order. То е нещо различно от самия трансфер. Става дума за документа, който трябва да се попълни, за да се осъществи трансфера. В наше време документите не винаги са на хартиени носители. Във втория линк хартиените платежни нареждания ги наричат \"paper-based payment order\".


--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-06 18:36:04 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Нали под електронно се разбира интернет банкирането?\"

Не само. Интернет банкирането си е вид електронно банкиране, но не е единствено. (Ако ставаше дума за Интернет, щяха да напишат internet payment order.)

Ако връзката е посредством SMS, това пак спада към електронното банкиране. Така че може спокойно да оставите думата \"електронен\". Няма грешка.

Може да се използва и SMS payment order, но само ако сте 100% сигурна, че в текста става дума за SMS и за нищо друго. Но според мен не се налага да го правите. Няма грешка в английския текст.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-06 18:39:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Прощавайте, исках да кажа \"в българския текст\". :)
Selected response from:

Antonina Zaitseva
Ireland
Grading comment
Методът използва за комуникация само SMS.Но в тази част на превода рещих да го оставя Electronic payment order. Благодаря на всички.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1electronic funds transferDerringdo
4 +1Electronic payment order (EPO)
Antonina Zaitseva
4automatic transfer
Iolanta Vlaykova Paneva


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
електронно платежно нареждане
automatic transfer


Explanation:
or
payment by direct deposit

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-07-04 20:36:37 GMT)
--------------------------------------------------

could be also:

telepayment
electronic payment
remote payment




--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2004-07-04 20:39:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800_1.a...

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2004-07-04 20:53:42 GMT)
--------------------------------------------------

Za sajalenie objasnenieto e na frenski
Domaine(s) : - commerce
- finance
banque
- informatique
commerce йlectronique


franзais


tйlйpaiement n. m.
Йquivalent(s) English telepayment



Dйfinition :
Paiement а distance par voie йlectronique, grвce а Internet, au moyen d\'argent йlectronique ou par l\'envoi d\'un numйro de carte de crйdit.


Sous-entrйe(s) :
synonyme(s)
paiement йlectronique n. m.

Note(s) :
Le tйlйpaiement permet le paiement immйdiat de biens et de services. Cependant, la sйcuritй des transactions freine encore de nombreux acheteurs; ils ne sont pas assurйs que seul le destinataire reзoit les informations confidentielles.


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2004-07-04 20:57:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bulbank.bg/bb/corporatebanking/corporatebanking_p...
TeleBANK

TeleBANK е системата за електронно банкиране на Булбанк, която осигурява на клиентите надежден начин за дистанционно ползване на цялата гама от ежедневни банкови продукти и услуги.

TeleBANK е особено подходяща като организационно решение за работа с голям брой контрагенти, както и клонове, представителства или други подчинени икономически структури.

Системата осигурява ефективно управление на паричните потоци при гарантирана сигурност и дискретност. Посредством персонални компютри, TeleBANK ще Ви позволи директно от Вашите офиси да извършвате (24 часа в денонощието) следните основни банкови операции:


информация за движенията и остатъците по Вашите сметки в лева и валута във всички клонове на Булбанк;

платежни нареждания в лева и валута (съгласно българското законодателство);

искане за незабавно инкасо в лева;

потвърждаване на сделки по покупко-продажба на валута;

автоматизирано иницииране на масови плащания, например към ДОО;

автоматично генериране на телексни съобщения към митниците, при платежни нареждания към тях;

откриване, промяна и закриване на текущи и депозитни сметки;

съобщения със свободен текст;

други.




--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2004-07-04 20:59:22 GMT)
--------------------------------------------------

Корпоративна търговска банка
КТБ открива и обслужва разплащателна сметка на корпоративни клиенти. Клиентите могат да получават информация за текущите разходи, салдата и оборотите по сметките си по електронна поща, Интернет или на гишетата на банката срещу представяне на документ за самоличност. При откриване на разплащателна сметка клиентът получава безплатно възможността да ползва Интернет-версията на системата за електронно банкиране RemoteBank.



Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Electronic payment order (EPO)


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:05:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Electronic payment order (EPO)


Overview

Electronic payment orders enable you to handle all transfers in Switzerland and abroad in one step.

Enter your creditor and salary payments in your PC, select a due date, and send us the relevant file via yellownet Internet Banking, for instance. We\'ll make sure that your payments are executed promptly.

https://www.postfinance.ch/FinancePortal/handle/evtCategory....

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:08:18 (GMT)
--------------------------------------------------

In an electronic payment order, an unauthorized person may have sent the message but the authentication by code, encryption or the like would be accurate.

http://www.jus.uio.no/lm/un.credit.transfers.model.law.1992/...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-04 22:14:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Платежно нареждане си е payment order. То е нещо различно от самия трансфер. Става дума за документа, който трябва да се попълни, за да се осъществи трансфера. В наше време документите не винаги са на хартиени носители. Във втория линк хартиените платежни нареждания ги наричат \"paper-based payment order\".


--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-06 18:36:04 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Нали под електронно се разбира интернет банкирането?\"

Не само. Интернет банкирането си е вид електронно банкиране, но не е единствено. (Ако ставаше дума за Интернет, щяха да напишат internet payment order.)

Ако връзката е посредством SMS, това пак спада към електронното банкиране. Така че може спокойно да оставите думата \"електронен\". Няма грешка.

Може да се използва и SMS payment order, но само ако сте 100% сигурна, че в текста става дума за SMS и за нищо друго. Но според мен не се налага да го правите. Няма грешка в английския текст.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-06 18:39:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Прощавайте, исках да кажа \"в българския текст\". :)


Antonina Zaitseva
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Методът използва за комуникация само SMS.Но в тази част на превода рещих да го оставя Electronic payment order. Благодаря на всички.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1
1 day10 hrs
  -> Благодаря, Comtrans1

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
електронно платежно нареждане
electronic funds transfer


Explanation:
Another suggestion found on the net.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 37 mins (2004-07-05 22:49:00 GMT)
--------------------------------------------------

Изглежда, че различните фирми използват различни изрази за това: SMS payment, payment through/via SMS.

Derringdo
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iolanta Vlaykova Paneva: payment through/via SMS.
1 day7 hrs