KudoZ home » Bulgarian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

парашутист (в преносен смисъл)

English translation: protégée / parachutist / parachuter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:парашутист (в преносен смисъл)
English translation:protégée / parachutist / parachuter
Entered by: Pavel Tsvetkov

12:30 Jul 14, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Bulgarian term or phrase: парашутист (в преносен смисъл)
Всякакви идеи за превод ще бъдат добре дошли. Благодаря!
vanya
so's protégée
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2008-07-14 13:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

Не мисля, че в английски съществува "по-разговорна" фраза от гореуказаното (за съжаление).
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Явно наистина няма съответствие по смисъл и стил, щом никой не се сеща :).
Само една бележка, в последствие се сетих и за "crony" като вариант, от cronysm (в случай, че и на друг му се наложи да го превежда).
Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2so's protégée
Pavel Tsvetkov
4 +1"parachutist"klyunchev


Discussion entries: 6





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
so's protégée


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2008-07-14 13:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

Не мисля, че в английски съществува "по-разговорна" фраза от гореуказаното (за съжаление).

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Явно наистина няма съответствие по смисъл и стил, щом никой не се сеща :).
Само една бележка, в последствие се сетих и за "crony" като вариант, от cronysm (в случай, че и на друг му се наложи да го превежда).
Благодаря на всички!
Notes to answerer
Asker: Thanks, I was looking for a slang word or something more on the informal side.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denka Momkova: protege - м.р.- protegee- ж.р.
3 hrs
  -> Благодаря!

agree  Ivelina Todorova
6 hrs
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"parachutist"


Explanation:
V. s.

--------------------------------------------------
Note added at 871 days (2010-12-02 14:30:46 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

be parachited

--------------------------------------------------
Note added at 871 days (2010-12-02 14:31:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Грешка: be parachuted.

--------------------------------------------------
Note added at 871 days (2010-12-02 14:32:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Oxford Dictionary: parachute 2) appoint or be appointed in an emergency or from outside the existing hierarchy: [with obj] the former Conservative minister was controversially parachuted into the safe seat.

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov
7 hrs
  -> Благодаря.