KudoZ home » Bulgarian to English » Law: Contract(s)

ограничено запретен

English translation: under limited interdiction


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:ограничено запретен
English translation:under limited interdiction
Entered by: Kalinka Hristova

20:21 Apr 10, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Bulgarian term or phrase: ограничено запретен
Страни по договора са Възложителят и Изпълнителят. И двете страни трябва да са дееспособни. При задължаване на непълнолетни или ***ограничено запретени*** по консултантски договор е необходимо съгласието на родителите, респ. настойниците.
Kalinka Hristova
Bulgaria
under limited interdiction
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-04-11 09:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://boe.allconet.org/speced/Handbook/handbook.HTML#defini...
Selected response from:

Hemuss
Grading comment
Благодаря Ви, Hemuss.
Мисля, че е по-добре да се доверя на англоезичните източници, въпреки че в нашите речници е посочена формулировката, дадена от г-н Клюнчев.

Благодаря на всички за усилията и желанието да помогнат! Приятен ден!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2under limited interdictionHemuss
3 +1person under limited judicial disabilityklyunchev
4Parents or guardians shall give permission for individuals under age or under limited judicial restrEfrosina Perry


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Parents or guardians shall give permission for individuals under age or under limited judicial restr


Explanation:
Ne moga da sabera celia tekst... "restriction to be summoned" e kraiat na izrechenieto.

Efrosina Perry
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hemuss: Ами как ще го съберете, като не му е там мястото на celia tekst.
10 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
under limited interdiction


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-04-11 09:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://boe.allconet.org/speced/Handbook/handbook.HTML#defini...

Hemuss
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря Ви, Hemuss.
Мисля, че е по-добре да се доверя на англоезичните източници, въпреки че в нашите речници е посочена формулировката, дадена от г-н Клюнчев.

Благодаря на всички за усилията и желанието да помогнат! Приятен ден!
Notes to answerer
Asker: От друга страна пък, Вашата формулировка я срещам само в американски източници...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov
3 hrs
  -> Мерси

neutral  klyunchev: limited interdict е терминът в източника.
4 hrs
  -> Възможно е

agree  minahadji
1 day2 hrs
  -> Благодаря

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
person under limited judicial disability


Explanation:
Българско-английски речник.

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2007-04-10 21:13:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Наука и изкуство", 1983 г.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2007-04-13 17:43:27 GMT)
--------------------------------------------------

Не съм го измислил аз, цитирах източник. Аз предпочитам limited interdicts.

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Звучи ми добре, но го намирам само в български източници... (http://www.google.com/search?hl=en&q=%22under+limited+judicial+disability%22)

Asker: Между другото, това е формулировката и на адвокат, работещ в банковата система...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov
15 hrs