KudoZ home » Bulgarian to English » Law: Patents, Trademarks, Copyright

идейно-възпитателна роля

English translation: plays/proposes an exalted educational role


21:46 Mar 16, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Marketing - Law: Patents, Trademarks, Copyright
Bulgarian term or phrase: идейно-възпитателна роля
Тя е носител на незаменима обществена полезност, притежава идейно-възпитателна роля и социално-културно съдържание и значение
Mariya Stoykova
Cyprus
English translation:plays/proposes an exalted educational role
Explanation:
plays/proposes an exalted educational role

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-03-17 07:55:56 GMT)
--------------------------------------------------

Смятам, че 'идейно-възпитателен' в случая не визира идеологически-възпитателното, а по-скоро богатото на идеи, възвишеното, благородното, извисеното.
Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Thanks :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hones ideas
Peter Skipp
3plays/proposes an exalted educational role
Yavor Dimitrov
3ideological and educational
Milena Atanasova


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ideological and educational


Explanation:
идеен - ideological
възпитателен - educational/educative

Milena Atanasova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hones ideas


Explanation:
"It carries indispensable public value, hones* ideas and has social and cultural** content and significance"

* to hone -- да усъвършенства, да задълбочи, да доразработи. Алтернативи биха били "develops ideas", "focuses ideas".

** зависи от точния подтекст; ако става дума за "култура" като в изкуствата, то алтернатива би било "... social and artistic content...". Инак (култура като бит и др. п.) -- както предлагам по-горе.

Регистърът ми се струва присъщ на официозният отпреди 10 ноември 1989 г. Ако е така, Милена е права с "ideological".

Peter Skipp
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plays/proposes an exalted educational role


Explanation:
plays/proposes an exalted educational role

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-03-17 07:55:56 GMT)
--------------------------------------------------

Смятам, че 'идейно-възпитателен' в случая не визира идеологически-възпитателното, а по-скоро богатото на идеи, възвишеното, благородното, извисеното.

Example sentence(s):
  • Art, in all its forms, plays an exalted role as one of humanity's glories.

    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:mU_vS-5MDmYJ:rebirthofr...
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks :)