KudoZ home » Bulgarian to English » Law (general)

фактически състав

English translation: factual elements /aspects/


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:фактически състав
English translation:factual elements /aspects/
Entered by: Zlatka Gospodinova

14:24 Jul 8, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bulgarian term or phrase: фактически състав
фактически състав на несъстоятелността
pop4e
factual elements /aspects/
Explanation:
Видове фактически състави:
а) според характера на връзката на съставните си елементи:
- прости - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става без значение на последователността;
- сложни - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става при строго определена последователност;
- - смесени - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става при част от тях без значение на последователността, а при друга част - при строго определена последователност.
б) според степента си на определеност:
- определени - посочени са изрично в правната норма;
- относително определени (бланкетни) - не са посочени детайлно, точно и изцяло в правната норма, а вместо това има препращане към други правни норми или към индивидуален юридически акт, който да ги конкретизира, определи.
в) според обема си:
- завършени - всички съставни юридически факти са налице и се предизвикват крайните правни последици;
- незавършени - при тях не е добавен един или повече от простите юридически факти, които ги съставляват, поради което не могат да бъдат предизвикани правните последици, които има завършения фактически състав. Вместо това могат да се предизвикат други, частични правни последици.
Selected response from:

Zlatka Gospodinova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4factual elements /aspects/
Zlatka Gospodinova
4nature of insolvencyIrena Alexieva
3factual insolvency
Lyudmil


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
factual insolvency


Explanation:
Доколкото успях да разбера, има два вида (nature) несъстоятелност: фактическа и техническа. Предполагам, че терминът може да се преведе като factual insolvency.

Lyudmil
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 24

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nature of insolvency


Explanation:
Според мен се има предвид какво е естеството на несъстоятелността. Колегата е прав, че има два вида, но factual и technical са едно и също. Ето и обясненията:
Factual/technical insolvency: the financial statements of a company indicate that its total liabilities or debts exceed the value of all its assets
Commercial insolvency: a company is unable to service its debts even though its
assets may exceed its liabilities
Терминът “фактически състав” на български обикновено се свързва с престъпни деяния (фактически състав на престъплението) и в този случай на английски се използва латинското corpus delicti, което тук едва ли може да се приложи.


Irena Alexieva
Cyprus
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
factual elements /aspects/


Explanation:
Видове фактически състави:
а) според характера на връзката на съставните си елементи:
- прости - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става без значение на последователността;
- сложни - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става при строго определена последователност;
- - смесени - при тях натрупването на съставните им елементи - прости ЮФ - става при част от тях без значение на последователността, а при друга част - при строго определена последователност.
б) според степента си на определеност:
- определени - посочени са изрично в правната норма;
- относително определени (бланкетни) - не са посочени детайлно, точно и изцяло в правната норма, а вместо това има препращане към други правни норми или към индивидуален юридически акт, който да ги конкретизира, определи.
в) според обема си:
- завършени - всички съставни юридически факти са налице и се предизвикват крайните правни последици;
- незавършени - при тях не е добавен един или повече от простите юридически факти, които ги съставляват, поради което не могат да бъдат предизвикани правните последици, които има завършения фактически състав. Вместо това могат да се предизвикат други, частични правни последици.

Zlatka Gospodinova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4