KudoZ home » Bulgarian to English » Law (general)

(специален) материален закон

English translation: (special) substantive law/act


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:(специален) материален закон
English translation:(special) substantive law/act
Entered by: klyunchev

13:06 Feb 23, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bulgarian term or phrase: (специален) материален закон
Считам, че решението на Административен съд София, І-во отделение, 17-и състав е правилно, не е в нарушение на материалния закон, постановено е при стриктно спазване на съдопроизводствените правила и норми, след като съда задълбочено е обсъдил и анализирал всички доказателства по делото и е напълно обосновано.
Въпреки, че в касационната си жалба касаторът твърди, че “...... приложим е специалният материален закон – ЗДДС ........”, агенцията по приходите изцяло обосновава законосъобразността на извършената корекция на декларирания ДДС по СД за м. 12.2006 г. не с разпоредбите на този специален материален закон (ЗДДС), а със Закона за туризма и то при условие, че в действалите към момента на ревизията (м.12.2006 г.) ЗДДС и ППЗДДС не са съществували каквито и да са препратки към закона за туризма по отношение на това кои доставки по смисъла на чл. 35 от ЗДДС (отм.) са освободени доставки и кои са облагаеми доставки.

applicable law?
A. Petrunova
Bulgaria
(special) substantive law/act
Explanation:
Учил съм го по право.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:21:00 GMT)
--------------------------------------------------

Материално право е утвърдена юридическа терминология. Лингво х3+: substantive law материальное право
Webstwer: substantive law noun : a branch of law that prescribes the rights, duties, and obligations of persons to one another as to their conduct or property and that determines when a cause of action for damages or other relief has arisen.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:24:47 GMT)
--------------------------------------------------

Друг голям клон на правото е процесуалното право. Много дела се печелят за нарушението му, без да се разглежда спорът по същество, т. е. по отношение на материалното право. Имам лично подбно решение от съда, влязло в сила.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Substantive_law

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

Увереността ми е 5, но давам 4 от скромност ЛОЛ.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:30:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.answers.com/topic/substantive-law

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:32:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://criminal-law.freeadvice.com/criminal-law/procedural_s...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:33:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.129.132/search?q=cache:YZ3JJGEhmPIJ:www.lawsbg...
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(ad hoc/specific) material law/actnatasha stoyanova
4(special) substantive law/actklyunchev


Discussion entries: 11





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(special) substantive law/act


Explanation:
Учил съм го по право.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:21:00 GMT)
--------------------------------------------------

Материално право е утвърдена юридическа терминология. Лингво х3+: substantive law материальное право
Webstwer: substantive law noun : a branch of law that prescribes the rights, duties, and obligations of persons to one another as to their conduct or property and that determines when a cause of action for damages or other relief has arisen.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:24:47 GMT)
--------------------------------------------------

Друг голям клон на правото е процесуалното право. Много дела се печелят за нарушението му, без да се разглежда спорът по същество, т. е. по отношение на материалното право. Имам лично подбно решение от съда, влязло в сила.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Substantive_law

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

Увереността ми е 5, но давам 4 от скромност ЛОЛ.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:30:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.answers.com/topic/substantive-law

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:32:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://criminal-law.freeadvice.com/criminal-law/procedural_s...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:33:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.129.132/search?q=cache:YZ3JJGEhmPIJ:www.lawsbg...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 124

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(ad hoc/specific) material law/act


Explanation:
the (ad hoc/specific) material law/act aplicable, i.e. the VAT Act

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-23 20:45:33 GMT)
--------------------------------------------------

в този случай не мисля, че става дума за някакъв "специален" закон, а е конкретен, специфичен за тази материя/област
икономическият термин е точно посоченият от мене.
например:
area-specific “material law” provisions bearing on procedure (e.g., ...... proceeding after remanding of the administrative act by the ..... We learned that companies pay VAT of 17% on all issued invoices, regardless of whether ...


natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Не е така. Няма такива понятия. Има общ и специален закон. По-специалният винаги измества по-общия. Ако няма специална уредба, се гледа по-общият нормативен акт.
0 min

agree  Peter Grm: Не виждам противоречие: Material - веществен, материален, съществен.
1 day20 hrs
  -> Thanks