KudoZ home » Bulgarian to English » Mechanics / Mech Engineering

шлайфане

English translation: grinding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:шлайфане
English translation:grinding
Entered by: Milena Sahakian

08:58 Aug 5, 2004
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Bulgarian term or phrase: шлайфане
"Беше пропуснато и шлайфането на работните повърхности."

Става въпрос за шлайфане на детайлите на един прототип на двигател (метални). Чудя се:
finish?
burnish?
grind?
Milena Sahakian
Cyprus
grinding
Explanation:
http://www.ramcorotors.com/capabilities/rotorS.html

Това е престъргване на ротора, за да се осигури постоянна междина между роторната и статорната намотка.

Burnishing е "полиране", "finishing" е обработка на повърхност така, че да придобие определена гладкост - а роторите на електромоторите са обикновено пакети от ламели, които се пристягат, монтира се намотката, и след това периферната повърхност на целия монтажен възел се престъргва (даже не е съвсем правилно да се каже "шлайфа", защото това не е операция с висока точност).
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Blagodarq vi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4grinding
invguy
3finishing
Iolanta Vlaykova Paneva


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
шлайфане
finishing


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2004-08-05 10:25:49 GMT)
--------------------------------------------------

po- dobre e da se izpolzva
\"polishing\"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2004-08-05 10:28:42 GMT)
--------------------------------------------------

Polishing





| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z |

Definition: (1) Smoothing metal surfaces, often to a high luster, by rubbing the surface with a fine abrasive, usually contained in a cloth or other soft lap. Results in microscopic flow of some surface metal together with actual removal of a small amount of surface metal. (2) Removal of material by the action of abrasive grains carried to the work by a flexible support, generally either a wheel or a coated abrasive belt. (3) A mechanical, chemical, or electrolytic process or combination thereof used to prepare a smooth, reflective surface suitable for microstructural examination that is free of artifacts or damage introduced during prior sectioning or grinding.



Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
шлайфане
grinding


Explanation:
http://www.ramcorotors.com/capabilities/rotorS.html

Това е престъргване на ротора, за да се осигури постоянна междина между роторната и статорната намотка.

Burnishing е "полиране", "finishing" е обработка на повърхност така, че да придобие определена гладкост - а роторите на електромоторите са обикновено пакети от ламели, които се пристягат, монтира се намотката, и след това периферната повърхност на целия монтажен възел се престъргва (даже не е съвсем правилно да се каже "шлайфа", защото това не е операция с висока точност).

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Blagodarq vi.