KudoZ home » Bulgarian to English » Mechanics / Mech Engineering

зъбни венци

English translation: gear crowns


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:зъбни венци
English translation:gear crowns
Entered by: Milena Sahakian

10:33 Aug 5, 2004
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Bulgarian term or phrase: зъбни венци
Чрез зъбни венци (за осигуряване на различни предавателни отношения) и ...
технически за венец на колело се използва crown, но незнам дали е:
gearing crown
cogged crown
Milena Sahakian
Cyprus
ring gear
Explanation:
По принцип "зъбен венец" е ring gear, може и gear ring (разликата е нюансна).

http://www.terrycomp.com/starters_cat.html
(виж ring gear някъде към долния край)

http://www.ringgears.com/parts/parts.htm

"Definition: The name given to a ring-shaped gear attached to a differential case, or affixed to a flywheel or as part of a planetary gear set. "
http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-686.htm

Има венци с външни зъби (като тези, които се набиват на маховика на двигателя и чрез които бендиксът развърта двигателя при запалване), има и с вътрешни зъби.

Ето един с външни и вътрешни зъби:
http://www.virtualcaledonia.com/vcrad/planetaries.jpg

Ако тук обаче става дума за някакви венци с различен диаметър, респ. брой зъби, които се наставят върху главина, образувайки по този начин съставно зъбно колело, тогава бих ги превел като (gear) crowns.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Blagodarq
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wheel gears
Andrei Vrabtchev
3ring gear
invguy


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
зъбни венци
ring gear


Explanation:
По принцип "зъбен венец" е ring gear, може и gear ring (разликата е нюансна).

http://www.terrycomp.com/starters_cat.html
(виж ring gear някъде към долния край)

http://www.ringgears.com/parts/parts.htm

"Definition: The name given to a ring-shaped gear attached to a differential case, or affixed to a flywheel or as part of a planetary gear set. "
http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-686.htm

Има венци с външни зъби (като тези, които се набиват на маховика на двигателя и чрез които бендиксът развърта двигателя при запалване), има и с вътрешни зъби.

Ето един с външни и вътрешни зъби:
http://www.virtualcaledonia.com/vcrad/planetaries.jpg

Ако тук обаче става дума за някакви венци с различен диаметър, респ. брой зъби, които се наставят върху главина, образувайки по този начин съставно зъбно колело, тогава бих ги превел като (gear) crowns.

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Blagodarq