KudoZ home » Bulgarian to English » Medical (general)

пространствено-заемащи процеси (ПЗП)

English translation: space-occupying lesion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:пространствено-заемащи процеси (ПЗП)
English translation:space-occupying lesion
Entered by: A. Petrunova

17:14 Oct 30, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Bulgarian term or phrase: пространствено-заемащи процеси (ПЗП)
ОТ АНАМНЕЗАТА: снета по данни на болната. Постъпва за втори път в клиниката по повод на проведен контролен УЗИ преглед, на който се установяват данни за мета лезии в чернодробния паренхим. От ЯМР – в паренхима на черния дроб в 4-а, 4-b и 6- сегменти се визуализират седем ПЗП-са с окръглена форма и размери 4-10 см/d, представляващи вътреорганни дисеминации. Оперирана в клиниката на 28.02.2006 год. по повод на Ca hepatis primaria (хепатоцелуларен карцином pT3N0).
A. Petrunova
Bulgaria
space-taking process
Explanation:
http://www.springerlink.com/index/Q4Q66L2233771487.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-10-30 17:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

Също и space-occupying lesion според Лингво 11

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-10-30 17:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Още един линк: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&d...
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за допълнението - избирам него.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Space-occupying lesion (SOL)Yuliyan Gospodinov
3 +1space-taking process
Trufev


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
space-taking process


Explanation:
http://www.springerlink.com/index/Q4Q66L2233771487.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-10-30 17:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

Също и space-occupying lesion според Лингво 11

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-10-30 17:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Още един линк: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&d...

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 35
Grading comment
Благодаря за допълнението - избирам него.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov
44 mins

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Space-occupying lesion (SOL)


Explanation:
Това е терминът, който се използва на английски

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yavor Dimitrov: Колегата Труфев е споменал вашето предложение на 13-тата минута.
6 mins
  -> Не се е уточнил, обаче, кое препоръчва!

agree  Could-you: "Spare-occupying processes" sxshto ne e greshno!
15 hrs
  -> Съгласен съм.