KudoZ home » Bulgarian to English » Metallurgy / Casting

листоогъване на метали (абкант)

English translation: metal sheet bending (sheet bending machine)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:листоогъване на метали (абкант)
English translation:metal sheet bending (sheet bending machine)
Entered by: Trufev

09:07 Aug 27, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
Bulgarian term or phrase: листоогъване на метали (абкант)
Контекстът изборява видовете услуги, предлагани от фирмата XXX на българския пазар:

- лазерно рязане
- водно рязане
- листоогъване на метали (абкант)

и пр.

Предварително благодаря за помощта!
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
metal sheet bending (sheet bending machine)
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-08-27 09:24:11 GMT)
--------------------------------------------------

Folding press или edging press според предназначението на абканта.
В американски английски също и press brake (според речника Langenscheidt)


--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2008-08-27 09:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Можете да замените sheet bending machine с folding press или edging press по Ваша преценка, като folding press е малко по-близо до машина за листоогъване.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2metal sheet bending (sheet bending machine)
Trufev
4shape-bending/profile-bending machine
atche84


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
metal sheet bending (sheet bending machine)


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-08-27 09:24:11 GMT)
--------------------------------------------------

Folding press или edging press според предназначението на абканта.
В американски английски също и press brake (според речника Langenscheidt)


--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2008-08-27 09:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Можете да замените sheet bending machine с folding press или edging press по Ваша преценка, като folding press е малко по-близо до машина за листоогъване.

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: А има ли специфичен (неописателен) превод на "абкант"?

Asker: Благодаря! В светлината на последно написаното ще се промени ли първоначалното Ви предложение или ще остане без промяна? (Повече контекст за уточняване на типа машина не мога да предложа).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov
6 hrs
  -> Благодаря

agree  invguy: Мисля, че в случая bending е най-добре. Edging са абкантите с малка дълбочина, служещи само за огъване на ръбове; folding press е машина за серийно производство, каквато едва ли биха използвали във фирма за лазерно и водно рязане.
14 hrs
  -> Благодаря

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shape-bending/profile-bending machine


Explanation:
в другия отговор е наблегнато на изходния материал, тук - на крайния резултат.
И двете множества отговори се използват, като абкантите са поне 15-20 варианта и съответно може да се диференцира (без контекст обаче ...)

atche84
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench