KudoZ home » Bulgarian to German » Automotive / Cars & Trucks

контролен талон

German translation: Vormerkung im Führerscheinregister


16:13 Oct 25, 2007
Bulgarian to German translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / Fahrerlaubnis
Bulgarian term or phrase: контролен талон
Става въпрос за шофьорския контролен талон, който се счита за неразделна част на шофьорската книжка, с определен брой контролни точки, от които се отнемат при провинения.
sevdagateva
German translation:Vormerkung im Führerscheinregister
Explanation:
В Австрия също няма такъв талон, но има Punkteführerschein, при нарушения води до Vormerkung im Führerscheinregister
Selected response from:

Mariella Jordanov - Hudetz
Grading comment
Благодаря, използвах Punktefuehrerschein за пояснение.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Strafpunktescheinklyunchev
3Strafschein
Veneta Georgieva
3Vormerkung im FührerscheinregisterMariella Jordanov - Hudetz
3Verkehrszentralregister
Ludmilla Eimer


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verkehrszentralregister


Explanation:
В Германия няма такъв контролен талон. При различни провинения тези точки се нанасят в този Verkehrszentralregister in Flensburg. Това се съобщава от съответната служба (Straßenverkehrsamt).

Ludmilla Eimer
Germany
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Много български неща няма в Германия. Това значи ли да не се търси превод, макар и описателен?
3 hrs
  -> Разбира се! Аз казвам това само за информация при търсене на определени варианти, но ми е трудно да дам описателен превод след като не ми е известно нищо друго за текста.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vormerkung im Führerscheinregister


Explanation:
В Австрия също няма такъв талон, но има Punkteführerschein, при нарушения води до Vormerkung im Führerscheinregister

Mariella Jordanov - Hudetz
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря, използвах Punktefuehrerschein за пояснение.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Strafschein


Explanation:
Моето предложение за превод е "Strafschein" при условие, че се отнася за българската действителност.

law.dir.bg/reference.php?f=ni157vr2

(2) При издаване на свидетелство за управление притежателят му получава контролен талон за потвърждаване валидността на притежаваното свидетелство и определен брой контролни точки за отчет на извършваните нарушения.

Чл.26. (1) Контролният талон се отнема при съставяне на акт за нарушение по Закона за движението по пътищата за срок до един месец. Номерът на контролния талон се вписва в акта.
(2) Връченият на водача екземпляр от акта замества контролния талон за посочения в ал.1 срок.
(3) Контролният талон се връща на водача при връчване на наказателното постановление.

Example sentence(s):
  • law.dir.bg/reference.php?f=ni157vr2
Veneta Georgieva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Strafpunkteschein


Explanation:
http://209.85.135.104/search?q=cache:tlzt_jlusdMJ:www.politi...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian