KudoZ home » Bulgarian to German » Tech/Engineering

пресметнато налягане

German translation: Berechnungsdruck


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:изчислително налягане
German translation:Berechnungsdruck
Entered by: invguy

08:56 May 28, 2003
Bulgarian to German translations [PRO]
Tech/Engineering
Bulgarian term or phrase: пресметнато налягане
Превод на табела за ж.п. контейнер/цистерна. Допускам, че българската фраза е некоректен превод от чужд език (вероятно от някакъв евростандарт). Доколкото успях да установя, би следвало да означава теоретичната стойност на налягането, за която са правени инженерните изчисления на цистерната.

Други термини от табелата:
налягане за изпитване = Pruefdruck;
температура за пресмятане = Berechnungstemperatur;
макс. експлоатационно налягане = Betriebsueberdruck

Струва ми се логично търсената фраза да се преведе като Berechnungsdruck. Мнения, съображения? Някакъв специфичен термин?

Предварително благодаря.
invguy
Bulgaria
Berechnungsdruck
Explanation:
http://www.goinform.de/demo/techreg/dg/dg220.pdf

Óñïåõ!
Selected response from:

BRH
Bulgaria
Grading comment
Ñ ïðèçíàòåëíîñò çà áúðçàòà ðåàêöèÿ :) Áëàãîäàðÿ è íà Diona7 çà ïîòâúðæäåíèåòî.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2BerechnungsdruckBRH
5Berechnungsdruck
Maya Todorova


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Berechnungsdruck


Explanation:
http://www.goinform.de/demo/techreg/dg/dg220.pdf

Óñïåõ!

BRH
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Ñ ïðèçíàòåëíîñò çà áúðçàòà ðåàêöèÿ :) Áëàãîäàðÿ è íà Diona7 çà ïîòâúðæäåíèåòî.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya Todorova: Berechnungsdruck = изчислително налягане
8 mins

agree  Сергей Лузан
35 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Berechnungsdruck


Explanation:
Berechnungsdruck = èç÷èñëèòåëíî íàëÿãàíå

Êàêòî ïðàâèëíî ïðåäïîëàãàòå, "ïðåñìåòíàòî íàëÿãàíå" å íåïðàâèëíî óïîòðåáåí òåðìèí. Ïðàâèëíèÿò òåðìèí å "èç÷èñëèòåëíî íàëÿãàíå".
Ïî ñúùèÿ íà÷èí ãîâîðèì çà "èç÷èñëèòåëíà òåìïåðàòóðà" (Berechnungstemperatur), à íå çà "òåìïåðàòóðà çà ïðåñìÿòàíå".
Betriebsueberdruck å "ðàáîòíî ñâðúõíàëÿãàíå", à íå "ìàêñèìàëíî åêñïëîàòàöèîííî íàëÿãàíå".


Maya Todorova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 55