KudoZ home » Catalan to French » Law/Patents

com millor en Dret escaigui

French translation: explication


00:17 Mar 13, 2002
Catalan to French translations [Non-PRO]
Law/Patents
Catalan term or phrase: com millor en Dret escaigui
ou bien millor en Dret escalgul (la photocopie que j'ai recue est peu lisible)
Thierry LOTTE
French translation:explication
Explanation:
En espagnol, ce serait "como mejor en derecho proceda" car je crois qu'"escaigui " est le subjonctif présent du verbe "escaure". Je t'ai copié les acceptions de ce verbe.
Malheureusement, je ne saurais pas comment le traduire en français(pertinent en droit?).
J'espère que cela t'aidera.

"escaure ] v 1 intr 1 Anar bé, convenir, allò que hom fa amb la seva manera d'ésser, la seva posició social, la seva edat, etc. Tan alt i gros, ja no li escau gens de fer criaturades.

2 Ésser adequat a algú o alguna cosa, contribuir a la seva bellesa, un vestit, un adorn, un color, etc. El vermell no li escau. Aquestes cortines no hi escauen gaire.

3 no escau No s'accepta perquè no és procedent.

4 si escau En el cas que sigui procedent.

2 pron 1 Trobar-se algú ocasionalment en un indret. El cop d'estat esclatà justament quan el rei s'esqueia ésser a París.

2 Esdevenir-se una cosa en tal o tal ocasió, data, etc. La mort del pare s'escaigué el mateix dia que feia vuitanta anys.

3 si s'escau Amb relació a un fet, si es produeix, si s'esdevé."

Selected response from:

Fernando Muela
Spain
Grading comment
Merci Fernando
Ca fait parfaitement mon affaire
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4explication
Fernando Muela
4ni escaigui ni escalgul
Claudia Iglesias


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ni escaigui ni escalgul


Explanation:
Aucune des deux versions n'apparaît dans ce dictionnaire catalan

http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm

Claudia Iglesias
Chile
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 2

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
explication


Explanation:
En espagnol, ce serait "como mejor en derecho proceda" car je crois qu'"escaigui " est le subjonctif présent du verbe "escaure". Je t'ai copié les acceptions de ce verbe.
Malheureusement, je ne saurais pas comment le traduire en français(pertinent en droit?).
J'espère que cela t'aidera.

"escaure ] v 1 intr 1 Anar bé, convenir, allò que hom fa amb la seva manera d'ésser, la seva posició social, la seva edat, etc. Tan alt i gros, ja no li escau gens de fer criaturades.

2 Ésser adequat a algú o alguna cosa, contribuir a la seva bellesa, un vestit, un adorn, un color, etc. El vermell no li escau. Aquestes cortines no hi escauen gaire.

3 no escau No s'accepta perquè no és procedent.

4 si escau En el cas que sigui procedent.

2 pron 1 Trobar-se algú ocasionalment en un indret. El cop d'estat esclatà justament quan el rei s'esqueia ésser a París.

2 Esdevenir-se una cosa en tal o tal ocasió, data, etc. La mort del pare s'escaigué el mateix dia que feia vuitanta anys.

3 si s'escau Amb relació a un fet, si es produeix, si s'esdevé."



Fernando Muela
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 36
Grading comment
Merci Fernando
Ca fait parfaitement mon affaire