KudoZ home » Catalan to Spanish » Cooking / Culinary

ull de pi

Spanish translation: yema(s) de pino


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Catalan term or phrase:ull de pi
Spanish translation:yema(s) de pino
Entered by: xima

21:44 Nov 11, 2007
Catalan to Spanish translations [PRO]
Cooking / Culinary
Catalan term or phrase: ull de pi
Sale en una lista de ingredientes para hacer un licor de hierbas.
En concreto, dice: "una grapadeta d'ulls de pi de dos dits de llarg"
Por cierto, son recetas mallorquinas ...
Si alguién me puede ayudar, lo agradeceré inmensamente.
Andrea Kowalenko
Spain
yema(s) de pino
Explanation:
Un ull és un brot nou o el centre més tendre d'una planta.

Diu el DCVB:
Ull. 6 .Brot que comença a sortir en una planta; cast. botón, yema. Ull o borró del arbre: Oculus, gemma arboris, vitis, etc., Torra Dicc. Gasten totes las simas y ulls de los herbas y arbres dels horts, Agustí Secr. 156. Ni els ulls més alts ni els caps de brot escapcis, Riber Geòrg. 48. Ull mestre: el brot principal d'una planta (Mall.).


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-11 23:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ai, perdona, que he clicat enviar sense acabar!!

I a les receptes d'herbolari en castellà, o les càpsules de fitoterapia, hi trobarás la "yema de pino."

Només te'n poso un parell perquè n'hi ha un fum.

www.farmaweb.net/parafarmacia/vista/index.php?modulo=navega... - 28k

www.folklore.cl/reportajes/medicinal/fichaplantas.html - 74k -

Salut,

Xima

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-11 23:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

perdoneu, que aquest teclat fa el que vol i jo ja caço mosques. fitoteràpia // trobaràs
Selected response from:

xima
Grading comment
Muchísimas gracias, me ha sido de gran ayuda. He tenido, entre muchas otras, una receta de "hierbas" con hasta 34 ingredientes. Con vocabulario no sólo catalán, sino mayoritariamente en mallorquín. Había mirado el DCVB, lo que pasa que había tantas entradas para "ull" que me desesperé ... Pues eso, ¡muchas gracias por tu ayuda!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3yema(s) de pinoxima
4hojas de pino
xavierbc


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
yema(s) de pino


Explanation:
Un ull és un brot nou o el centre més tendre d'una planta.

Diu el DCVB:
Ull. 6 .Brot que comença a sortir en una planta; cast. botón, yema. Ull o borró del arbre: Oculus, gemma arboris, vitis, etc., Torra Dicc. Gasten totes las simas y ulls de los herbas y arbres dels horts, Agustí Secr. 156. Ni els ulls més alts ni els caps de brot escapcis, Riber Geòrg. 48. Ull mestre: el brot principal d'una planta (Mall.).


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-11 23:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ai, perdona, que he clicat enviar sense acabar!!

I a les receptes d'herbolari en castellà, o les càpsules de fitoterapia, hi trobarás la "yema de pino."

Només te'n poso un parell perquè n'hi ha un fum.

www.farmaweb.net/parafarmacia/vista/index.php?modulo=navega... - 28k

www.folklore.cl/reportajes/medicinal/fichaplantas.html - 74k -

Salut,

Xima

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-11 23:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

perdoneu, que aquest teclat fa el que vol i jo ja caço mosques. fitoteràpia // trobaràs


    Reference: http://dcvb.iecat.net/default.asp
xima
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Muchísimas gracias, me ha sido de gran ayuda. He tenido, entre muchas otras, una receta de "hierbas" con hasta 34 ingredientes. Con vocabulario no sólo catalán, sino mayoritariamente en mallorquín. Había mirado el DCVB, lo que pasa que había tantas entradas para "ull" que me desesperé ... Pues eso, ¡muchas gracias por tu ayuda!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariadna Martin
9 hrs
  -> Gràcies, Ariadna

agree  Joaquim Siles-Borràs
10 hrs
  -> Gràcies, Joaquim

agree  celiacp
8 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hojas de pino


Explanation:
Lo traduciría com: un puñado de hojas de pino de dos dedos de largo. La referencia a la longitud da la solución: no se trata de un brote o yema en este caso, sino de unas cuantas hojas de pino (hojarasca, tamuja, borrajo).

xavierbc
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xima: No et voldria esmenar la plana, però si agafes l'ull -el brot nou- i comptes dos dits, ja tens l'ull de dos dits. I, justament, és el que hi posen al licor d'herbes, els ulls. La fulla (l'agulla, de fet) amargueja i és menys aromàtica. Salut.
16 hrs