KudoZ home » Catalan to Spanish » Other

eixorbarates blanc

Spanish translation: maro de Cortusio


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Catalan term or phrase:eixorbarates blanc
Spanish translation:maro de Cortusio
Entered by: Lavinia Pirlog

00:01 Jan 9, 2003
Catalan to Spanish translations [Non-PRO]
/ flora i fauna
Catalan term or phrase: eixorbarates blanc
Aquests gaudeixen també d’un lloc preferencial quan es valora el patrimoni naturalístic illenc perquè relacionen directament la flora antiga de les Balears amb la d’aquests territoris i conformen un sostre comú corològicament molt informatiu. L’***eixorbarates blanc***, compartit amb Còrsega, Sardenya i Hyères, el pa porcí que viu a Balears i a unes poques localitats del sud de França o la silene d’Hifac, present a Eivissa i Alacant, en són uns pocs exemples.

Gràcies,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
maro de Cortusio
Explanation:
http://www.uib.es/depart/dba/botanica/herbari/generes/Teucri...

Nom: Teucrium marum L. subsp. occidentale Mus, Mayol & Rosselló
Nom comú en Català : Eixorba-rates blanc. Coixinet de monja
Nom comú en Castellà: -
Distribució per illes: Ma
Hàbitat: Llocs secs, exposats i pedregosos. Sovint la trobam colonitzant camins de muntanya
Endèmica: Si. Present al Catàleg Balear d'Espècies Vegetals Amenaçades
Categoria IUCN: LR
Forma vital: Camèfit
Característiques per reconeixer-la: Mata petita arrodonida com un coixí una mica punxent perquè les branques acaben en punta. Fa unes fulles triangulars de color verd-grisós per l'anvers i quasi blanques pel revers. Floreix al final de la primavera, fa flors de color purpurina a la par de dalt de les branques. Aquesta espècie juntament amb Astragalus balearicus forma les comunitats de plantes amb forma de coixí espinós (comunitats xeroacàntiques) de les muntanyes de Mallorca. A Menorca i Cabrera es troba una altre subspècie (subsp. marum) formant comunitats semblants però generalment de caràcter litoral. Durant molt d'anys aquesta espècie ha estat denominada com Teucrium subspinosum.


http://www.balearescultural.com/rutesmarmon.htm

Las plantas endémicas
En el mismo cabo de Ferrutx, o muy cerca, se pueden encontrar también plantas endémicas que no se encuentran en ningún otro lugar del mundo. [...] el pan porcino (Cyclamen balearicum), el maro de Cortusio (Teucrium marum ssp. Occidentale), ...
Selected response from:

Susana Galilea
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1maro de CortusioSusana Galilea
3zamarillaSerge L


Discussion entries: 2





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zamarilla


Explanation:
no n'estic segur, no trobo el "blanc"...

"Plantes acompanyants són I'eixorbarates (Teucrium spp.) i la camamil-la (Santolina chamaecyparissus magonica), també endémiques."

"Especies de otros géneros también son destiladas, pero de forma mucho más esporadica o como citas puntuales : Hinojo (Foeniculum vulgare), hisopo (Hyssopus officinali), estragón (Artemisia dracunculus), orégano (Origanum vulgare), zahareña (Sideritis pusilla,), zamarrilla (Teucrium spp. ), olivarda o altabaca (Inula viscosa), siempreviva (Gen. Helichrysum) y melisa (Melissa officinalis), las tres últimas con nulos rendimientos."

Sort!

Serge L.


    Reference: http://perso.wanadoo.es/antguasch/anei/me3.htm
    Reference: http://www.gem.es/materiales/document/documen/g08/d08206/d08...
Serge L

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
maro de Cortusio


Explanation:
http://www.uib.es/depart/dba/botanica/herbari/generes/Teucri...

Nom: Teucrium marum L. subsp. occidentale Mus, Mayol & Rosselló
Nom comú en Català : Eixorba-rates blanc. Coixinet de monja
Nom comú en Castellà: -
Distribució per illes: Ma
Hàbitat: Llocs secs, exposats i pedregosos. Sovint la trobam colonitzant camins de muntanya
Endèmica: Si. Present al Catàleg Balear d'Espècies Vegetals Amenaçades
Categoria IUCN: LR
Forma vital: Camèfit
Característiques per reconeixer-la: Mata petita arrodonida com un coixí una mica punxent perquè les branques acaben en punta. Fa unes fulles triangulars de color verd-grisós per l'anvers i quasi blanques pel revers. Floreix al final de la primavera, fa flors de color purpurina a la par de dalt de les branques. Aquesta espècie juntament amb Astragalus balearicus forma les comunitats de plantes amb forma de coixí espinós (comunitats xeroacàntiques) de les muntanyes de Mallorca. A Menorca i Cabrera es troba una altre subspècie (subsp. marum) formant comunitats semblants però generalment de caràcter litoral. Durant molt d'anys aquesta espècie ha estat denominada com Teucrium subspinosum.


http://www.balearescultural.com/rutesmarmon.htm

Las plantas endémicas
En el mismo cabo de Ferrutx, o muy cerca, se pueden encontrar también plantas endémicas que no se encuentran en ningún otro lugar del mundo. [...] el pan porcino (Cyclamen balearicum), el maro de Cortusio (Teucrium marum ssp. Occidentale), ...

Susana Galilea
United States
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
53 mins