ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Croatian to English » Business/Commerce (general)

Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta

English translation: Job Classification Rule Book

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Croatian term or phrase:Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta
English translation:Job Classification Rule Book
Entered by: ihodak4

09:36 Sep 28, 2007
Croatian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / employment
Croatian term or phrase: Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta
naslov pravilnika; jel ima neki već određeni termin?
Hvala!
ihodak4
Job Classification Rule Book
Explanation:
Sistematizacija radnih mjesta se standardno prevodi sa job classification, pa možete napraviti neku kobinaciju sa JC Rule Book ili JC Internal Regulation ili nešto u tom smislu.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-09-29 00:12:17 GMT)
--------------------------------------------------

Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta (često pravilnik o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta) je interni akt kojim se preciziraju radna mjesta u konkretnom poduzeću ili ustanovi, daje opis poslova koja se obavljaju na svakom radnom mjestu, uvjeti koje izvršilac mora posjedovati i predviđeni broj radnih mjesta. Dakle, uopće nije u pitanju priručnik kakav spominje kolega TheCaptainVlad, kao što pokazuju i niže navedeni primjeri.
Može li mi netko reći što je u biti sistematizacija radnih mjesta?
To ti je u biti pravilnik kojim se u detalje određuje unutarnja organizacija tvrtke gdje piše tko što radi. Sastoji se od: popisa svih radnih mjesta u tvrtci i opisa poslova svakog pojedinog radnog mjesta, a također i za svako radno mjesto navedeni su uvjeti za zapošljavanje na njima npr. potrebna stručna sprema i škola odnosno fakultet, zatim strani jezici i sl. …Ukratko za sistematizaciju ti se primjenjuju sve odredbe Zakona o radu vezane za donošenje, te izmjene i dopune pravilnika o radu (čl. 131. ZOR-a-proč. tekst).
http://www.legalis.hr/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1...
Nezaobilazna je i sistematizacija radnih mjesta koja podrazumijeva opise i specifikaciju radnih mjesta (opisi radnih zadataka, odgovornosti, potrebna stručna sprema, radno iskustvo i ključne kompetencije). Sistematizacija radnih mjesta pri uvođenju strateški postavljenog i koherentnog HR sustava predstavlja polaznu točku budući da je temelj za daljnje razvojne aktivnosti: odabir kandidata, procjenu radnog učinka, sustav razvoja i usavršavanja.
Ujedno, nepostojanje sistematizacije radnih mjesta širenjem i rastom kompanije može dovesti do stanja konfuzije: "više se ne zna tko što radi, ne zna se čija je odgovornost realizacija pojedinog radnog zadatka, djelatnici ne znaju što se točno od njih očekuje na pojedinom radnom mjestu"...
http://www.artis-rei.hr/konzalting_radno-pravni.html
What is job classification?
Job Classification is an assortment of titles and descriptions designed to facilitate a number of human resource management goals including recruitment, selection, and salary administration in an organized and consistent fashion. … This is accomplished by having a systematic method for describing and providing titles for the different types of positions, utilizing common terminology and characteristics.
When determining the appropriate classification for a position, the Department of Human Resources studies the job duties and responsibilities assigned to a position by the supervisor or manager. A position is classified based on actual, existing duties and responsibilities.
http://www.hr.uconn.edu/jclass.html
What is job classification?
Job classification is a method of organizing jobs and levels of responsibility in a particular order, grouping together similar or comparable jobs according to the functions to be performed and related skills, knowledge or experience required to discharge these functions. It thus creates a hierarchy based on the level of responsibility and tasks assigned and ensures consistency between the actual duties and responsibilities of a post and the grade allocated.
http://www.un.org/Depts/OHRM/salaries_allowances/classif.htm


Selected response from:

Miomira Brankovic
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Job Classification Rule Book
Miomira Brankovic
3 +1Occupational Outlook Handbook (OOH)Vladimir Mavar
3Classification and Compensation Guideliness
Zdenka Ivkovcic


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Classification and Compensation Guideliness


Explanation:
Može i: Job Classification and Salary Guidelines

Zdenka Ivkovcic
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Hvala!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Miomira Brankovic: pravilnik o sistematizaciji ne sadrži nužno odredbe o zaradama i naknadama
10 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Occupational Outlook Handbook (OOH)


Explanation:
Ovaj priručnik sadržava i obavlja sakupljene, i konstantno ažurirane, podatke, o stotinama struka, zanimanja, radnih položaja (poput liječnika, pravnika, bolničarke, financijskog analitičara, i sl.), a sadržava, između ostalog, zahtijevane razine radnog iskustva za te radne položaje, kao i potrebne razine specijaliziranog obrazovanja, potencijalne zarade za svaki posao, buduća očekivanja od tih radnih položaja u smislu očekivanog broja radnih mjesta za slijedećih 5,10, 20 godina, sadržajne opise dužnosti i odgovornosti na ovim položajima, te ponešto o samim radnim uvjetima za svako pojedinačno radno mjesto. Dodavaju se, vjerovatno, nova radna mjesta na osnovi prisutnosti u općem gospodarstvu. Slični nazivi postoje za srodne priručnike u Kanadi i Velikoj Britaniji.


    Reference: http://www.bls.gov/oco/home.htm
Vladimir Mavar
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Hvala!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing
21 mins
  -> Hvala

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Job Classification Rule Book


Explanation:
Sistematizacija radnih mjesta se standardno prevodi sa job classification, pa možete napraviti neku kobinaciju sa JC Rule Book ili JC Internal Regulation ili nešto u tom smislu.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-09-29 00:12:17 GMT)
--------------------------------------------------

Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta (često pravilnik o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta) je interni akt kojim se preciziraju radna mjesta u konkretnom poduzeću ili ustanovi, daje opis poslova koja se obavljaju na svakom radnom mjestu, uvjeti koje izvršilac mora posjedovati i predviđeni broj radnih mjesta. Dakle, uopće nije u pitanju priručnik kakav spominje kolega TheCaptainVlad, kao što pokazuju i niže navedeni primjeri.
Može li mi netko reći što je u biti sistematizacija radnih mjesta?
To ti je u biti pravilnik kojim se u detalje određuje unutarnja organizacija tvrtke gdje piše tko što radi. Sastoji se od: popisa svih radnih mjesta u tvrtci i opisa poslova svakog pojedinog radnog mjesta, a također i za svako radno mjesto navedeni su uvjeti za zapošljavanje na njima npr. potrebna stručna sprema i škola odnosno fakultet, zatim strani jezici i sl. …Ukratko za sistematizaciju ti se primjenjuju sve odredbe Zakona o radu vezane za donošenje, te izmjene i dopune pravilnika o radu (čl. 131. ZOR-a-proč. tekst).
http://www.legalis.hr/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1...
Nezaobilazna je i sistematizacija radnih mjesta koja podrazumijeva opise i specifikaciju radnih mjesta (opisi radnih zadataka, odgovornosti, potrebna stručna sprema, radno iskustvo i ključne kompetencije). Sistematizacija radnih mjesta pri uvođenju strateški postavljenog i koherentnog HR sustava predstavlja polaznu točku budući da je temelj za daljnje razvojne aktivnosti: odabir kandidata, procjenu radnog učinka, sustav razvoja i usavršavanja.
Ujedno, nepostojanje sistematizacije radnih mjesta širenjem i rastom kompanije može dovesti do stanja konfuzije: "više se ne zna tko što radi, ne zna se čija je odgovornost realizacija pojedinog radnog zadatka, djelatnici ne znaju što se točno od njih očekuje na pojedinom radnom mjestu"...
http://www.artis-rei.hr/konzalting_radno-pravni.html
What is job classification?
Job Classification is an assortment of titles and descriptions designed to facilitate a number of human resource management goals including recruitment, selection, and salary administration in an organized and consistent fashion. … This is accomplished by having a systematic method for describing and providing titles for the different types of positions, utilizing common terminology and characteristics.
When determining the appropriate classification for a position, the Department of Human Resources studies the job duties and responsibilities assigned to a position by the supervisor or manager. A position is classified based on actual, existing duties and responsibilities.
http://www.hr.uconn.edu/jclass.html
What is job classification?
Job classification is a method of organizing jobs and levels of responsibility in a particular order, grouping together similar or comparable jobs according to the functions to be performed and related skills, knowledge or experience required to discharge these functions. It thus creates a hierarchy based on the level of responsibility and tasks assigned and ensures consistency between the actual duties and responsibilities of a post and the grade allocated.
http://www.un.org/Depts/OHRM/salaries_allowances/classif.htm




Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
6 hrs
  -> Hvala.

agree  Sanja Rasovic: Slazem se
1 day12 hrs
  -> Hvala.