KudoZ home » Croatian to German » Law (general)

prekršajni nalog

German translation: Ordnungsmandat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Croatian term or phrase:prekršajni nalog
German translation:Ordnungsmandat
Entered by: Ivana Zuppa-Baksa

12:33 Feb 8, 2009
Croatian to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / police report
Croatian term or phrase: prekršajni nalog
Prekršaj = Ordnungswidrigkeit

no Ordnungswidrigkeitsauftrag mi nije na googlu dalo niti jedan rezultat
Ivana Zuppa-Baksa
Croatia
Ordnungsmandat
Explanation:
Ivana, ako se radi o manjem prekršaju za koji policija napiše kaznu na licu mjesta, onda se to zove Ordnungsmandat. Međutim, ako je to viša kategorija koja uključuje i sudski postupak, tada se to zove Strafverfügung. Mislim da bi obvezni prekršajni nalog u tvom slučaju bio Strafverfügung. Možeš prevesti i kao verpflichtende Strafverfügung, ali to nije potrebno.
Selected response from:

dkalinic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Strafbefehl
Sandra Milosavljevic-Rothe
5Ordnungsmandatdkalinic
4Bußbescheid
Iris Mesko
4 -1prekrsaj kann auch wörtlich übertretung heißenBranka Premovic
Summary of reference entries provided
prekršajni nalogbonafide1313
Razlika između Prekršajnog naloga i Obaveznog prekršajnog naloga
Kristina Kolic

Discussion entries: 3





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
prekrsaj kann auch wörtlich übertretung heißen


Explanation:
und nalog kann auch eine befehl sein...
obvezni kann auch verpflichtend nicht nur pflichtig sein

Branka Premovic
Germany
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dkalinic: Branka, das ist leider keine konkrete Antwort. In Ivanas Fall ist es klar, dass es um keine Übertretung geht.
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ordnungsmandat


Explanation:
Ivana, ako se radi o manjem prekršaju za koji policija napiše kaznu na licu mjesta, onda se to zove Ordnungsmandat. Međutim, ako je to viša kategorija koja uključuje i sudski postupak, tada se to zove Strafverfügung. Mislim da bi obvezni prekršajni nalog u tvom slučaju bio Strafverfügung. Možeš prevesti i kao verpflichtende Strafverfügung, ali to nije potrebno.

dkalinic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Tako je, Davore!


49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Strafbefehl


Explanation:
ja ne bih toliko komplicirala, jer na kraju krajeva i pravni sistemi dvaju država nisu 100% isti pa je i nemoguće "ubosti" potpuno identični naziv.

A što se tiče pojma "Strafbefehl" (citat):

Das Strafbefehlsverfahren ist im deutschen Recht ein vereinfachtes Verfahren zur Bewältigung der leichten Kriminalität durch einen schriftlichen Strafbefehl. Die Besonderheit des Strafbefehlsverfahrens liegt darin, dass es zu einer rechtskräftigen Verurteilung ohne mündliche Hauptverhandlung führen kann. Dies entlastet Gericht und Staatsanwaltschaft und kann dem (insbesondere geständigen) Angeschuldigten die Bloßstellung durch eine öffentliche Hauptverhandlung ersparen.

Durch Strafbefehl können nur Vergehen im Sinne des § 12 Abs. 2 StGB, sowie Ordnungswidrigkeiten geahndet werden.


Als Rechtsfolgen der Tat kommen gemäß § 407 Abs. 2 StPO in Betracht:

* Geldstrafe
* Verwarnung mit Strafvorbehalt (§ 59 StGB)
* Fahrverbot (§ 44 StGB)
...

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2009-02-08 13:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

Istina je s druge strane da bi se Strafbefehl najkorektnije preveo kao "kazneni nalog".

Ako je ovdje riječ o novčanoj kazni za prometni prekršaj, predlažem: Bußgeldbescheid

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-08 20:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je stvarno za Austriju, kao što kaže davor, onda sam našla sljedeće:

"In Österreich entspricht der Bußgeldbescheid einer Strafverfügung, auch als Strafmandat bezeichnet."


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Strafbefehl
Sandra Milosavljevic-Rothe
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bonafide1313: čini mi se da je ovo najsličnije pitanju, ali "obveznom" prekršajnom nalogu, što je jače snage od "prekršajnog naloga"
1 hr

neutral  dkalinic: Ja, aber nur in Deutschland. Da Ivana den Text für österreichische Exekutive übersetzt, ist das nicht angemessen.
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bußbescheid


Explanation:
Wenn man nicht sofort an Ort und Stelle zahlt, bekommt einen Bußbescheid ausgestellt, wobei man noch die Möglichkeit eines Einspruchs hat.


    Reference: http://www.recht-find.de/Busbeschmuster.htm
Iris Mesko
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 16




Reference comments


1 hr peer agreement (net): -1
Reference: prekršajni nalog

Reference information:
- ne mogu odgovoriti konkretno, ali možda nekoliko referenci, pa zavisno od konteksta možda može i pomoći: ako se radi o onome što nam policija uruči kod nekog prometmog prekršaja, a to je ja mislim "prekršajni nalog", možda bi moglo biti i jednostavno "Straffzettel", jer je to sve još postupak prije nego prekršajni sud donese neki kak bi rekli "befel"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-08 14:34:40 GMT)
--------------------------------------------------

no, "obvezni prekršajni nalog" je nešto opet drugo

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-08 14:35:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/329374.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-08 14:38:19 GMT)
--------------------------------------------------

Mada je u Prekršajnom zakonu navedeno da prekršajni postupak počinje prigovorom na obavezni prekršajni nalog, izostanak prava na žalbu de facto prvostupanjski prekršajni sud dovodi u poziciju žalbenog tijela na obavezni prekršajni nalog kojeg izdaje administracija. To nadalje upućuje na logičan zaključak da je samo izdavanje oaveznog prekršajnog naloga u stvari prvostupanjski postupak, kojeg provodi, u vašem primjeru prometni policajac. Dakle, policajca se uvodi na mala vata kao izvršno-pravosudni element, odnosno praktički dobija ulogu suca.

A kako se zove država u kojoj praktički policajci (odnosno administracija) imaju mandat za izricanje presuda??
http://www.legalis.hr/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5...

bonafide1313
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
disagree  dkalinic: Kolegice, Strafzettel je razgovorna riječ. Budući da Ivana tekst prevodi za austrijsku policiju, to ne bi došlo u obzir. Prekršajni nalog je Ordnungsmandat ako se radi o direktnom uručenju. Ako je tu uključen i sudski postupak, onda je to Strafverfügung.
5 hrs
  -> Puno Vam hvala na pojašnjenju za Strafzettel, to mi je sad potpuno jasno. Nažalost, ovo drugo manje, no to nije problem vašeg pojašnjenja nego problem što pošteno ne razumijem ni razliku između običnog i obveznog prekršajnog naloga:)))

12 hrs
Reference: Razlika između Prekršajnog naloga i Obaveznog prekršajnog naloga

Reference information:
Samo da pojasnim malo ove dvije kategorije:

Prema Prekršajnom zakonu, Obavezni prekršajni nalog razlikuje se od Prekršajnog naloga po tome što se Obavezni prekršajni nalog izdaje za manje prekršaje, to jest za prekršaje koji se kažnjavaju novčanom kaznom do 2.000 kuna za fizičke osobe. Obavezni prekršajni nalog je uveden kako bi se rasteretili sudovi time što se ukida obveza da se počinitelj manjeg prekršaja pojavljuje pred sudom i da se protiv njega vodi prekršajni postupak.

Na taj Obavezni prekršajni nalog počinitelj prekršaja može uložiti prigovor, ali o njegovom prigovoru odlučuje jedan sudac Prekršajnog suda (ranije su to bila tri suca na Visokom prekršajnom sudu) i ta odluka suda je KONAČNA, to jest nije dopuštena žalba protiv odluke kojom se odbacuje prigovor.

U praksi to izgleda ovako (dogodilo mi se nedavno, pa još bolno pamtim): policija Vas zaustavi na mjestu počinjenja prekršaja, odredi Vam kaznu i izda Vam Obavezni prekršajni nalog kojim Vam je izrečena novčana kazna i kojom Vam je naloženo da novčanu kaznu platite u roku od 8 dana priloženom uplatnicom (ako već ne možete platiti na licu mjesta).

I sve to, naravno, također u cilju brže naplate novčanih kazni ;-)

Cijeli zakon nalazi se ovdje:


    Reference: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/329374.html
Kristina Kolic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8