KudoZ home » Czech to English » Medical (general)

primariát, ordinariát

English translation: department, ambulance >


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Czech term or phrase:primariát, ordinariát
English translation:department, ambulance >
Entered by: Maria Chmelarova

12:15 Mar 29, 2007
Czech to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / organizational structure
Czech term or phrase: primariát, ordinariát
Jde o organizační jednotky v nemocnicích.

Kontext:
... Lékaři, kteří budou mít zájem o případné rozšíření organizační struktury, o vznik nových primariátů, popřípadě ordinariátů.
Prokop Vantuch
Czech Republic
department, ambulance >
Explanation:
Prokop, Vas preklad si vyzaduje vysvetlenie. P. Kolbaba nasiel primariat - primariats - ( nie angl. vyraz)- is a group of several departments...
ak citate slov. a ces. stranky- primariat (nemocnicny a v liecebniach ) je oddelenie - department
napr. ..."angiograficke pracovisko... vytvoril sa novy primariat spolocnych operacnych salov.... odd. vaskularne a nevaskularne...
veduce miesto zastava primar
jedna zo slov. stranok obsahuje vyraz urologicky ordinariat a tento vyraz v angl. casti je prelozeny ako - urology ambulance
teda ordinariat - ambulance
primariat - (oddelenie v nemocnici) - department in h.
Historia nem. v Mosté..."zdravotna pece urol. nemocnym byla puvodne poskytovana v ramci chirurg. odd. V r. 1963 byl zrizen urologicky ordinariat pri chir. odd. v Moste. Ordinarem byl jmenovan MUDr. J.S.
.....pozdeji byt zrizen samostatny urologicky primariat a do funkce byl stanoven primar MUDr. J.S.
Tolko z citania clankov na int.; mozno ma niekto lepsi navrh...
Selected response from:

Maria Chmelarova
Grading comment
Thanks. Yours was most helpful.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1post of the seniour consultant, post of the professor of medical studies
Veronika Hansova
4department, ambulance >Maria Chmelarova
5 -1primar - head physician, ordinace - doctor's office
Dana Hollcroft
3primariat, ordinariat
Jan Kolbaba


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
primariat, ordinariat


Explanation:
Našel jsem odkazy, kde to je nepřeloženo:
http://www.plkm.cz/en/oddeleni.htm
http://www.uni-leipzig.de/~psy/eng/geschi-e.htm
Takže by se možná hodilo dát "vysvětlení pod čarou" daných termínů.

Jan Kolbaba
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
primar - head physician, ordinace - doctor's office


Explanation:
In the USA nothing like this exists so you have to work around it

Dana Hollcroft
United States
Specializes in field
Native speaker of: Czech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  srubkova: Don't tell me that there are no departments and ambulances in hospitals in US
3 days17 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
department, ambulance >


Explanation:
Prokop, Vas preklad si vyzaduje vysvetlenie. P. Kolbaba nasiel primariat - primariats - ( nie angl. vyraz)- is a group of several departments...
ak citate slov. a ces. stranky- primariat (nemocnicny a v liecebniach ) je oddelenie - department
napr. ..."angiograficke pracovisko... vytvoril sa novy primariat spolocnych operacnych salov.... odd. vaskularne a nevaskularne...
veduce miesto zastava primar
jedna zo slov. stranok obsahuje vyraz urologicky ordinariat a tento vyraz v angl. casti je prelozeny ako - urology ambulance
teda ordinariat - ambulance
primariat - (oddelenie v nemocnici) - department in h.
Historia nem. v Mosté..."zdravotna pece urol. nemocnym byla puvodne poskytovana v ramci chirurg. odd. V r. 1963 byl zrizen urologicky ordinariat pri chir. odd. v Moste. Ordinarem byl jmenovan MUDr. J.S.
.....pozdeji byt zrizen samostatny urologicky primariat a do funkce byl stanoven primar MUDr. J.S.
Tolko z citania clankov na int.; mozno ma niekto lepsi navrh...


    Reference: http://dev.soyamedia.com
    Reference: http://www.pnpp.sk/htm/historia.htm
Maria Chmelarova
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 44
Grading comment
Thanks. Yours was most helpful.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  srubkova
3 days14 hrs
  -> Thank you.

disagree  booboobear: jedná se v první řadě o pozici specialisty nemusí mít své vlastní oddělení
160 days

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
post of the seniour consultant, post of the professor of medical studies


Explanation:
Vycházím z toho, co jsem už psala v poznámce nahoře. Mám dojem, že primariát a ordinariát jsou funkce, posty a nikoliv oddělení či organizační složky. Tudíž tvou větou je - dle mého názoru míněno - že někteří lékaři budou mít zájem o to stát se primáři a profesory lékařských vět...


    Reference: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/ordinariat
    Reference: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/primariat
Veronika Hansova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  booboobear
160 days