KudoZ home » Czech to English » Science

Neuův test

English translation: test Neu'a


21:48 Apr 3, 2002
Czech to English translations [PRO]
Science
Czech term or phrase: Neuův test
C. Neuův test Rozpustí se asi 10 mg neohesperidinu DC v
1 ml methanolu, přidá se 1 ml 1%-ního
methanolového roztoku 2-aminoethyl-
difenylborátu. Vytvoří se jasně žluté
zbarvení.
Alex Pszczola
English translation:test Neu'a
Explanation:
Neuův - to widocznie od nazwiska Neu, wiec czemu nie przetlumaczyc doslownie? Nie znalazlem wprawdzie zadnego potwierdzenia, ale skoro test jest potem opisany, to czemu nie tak?

(Nie jestem pewien, ale gdyby bylo nazwisko Neue, to chyba po czesku nie byloby Neuův? Az tak dobrze nie znam czeskiej odmiany nazwisk niemieckich. Bo wtedy po polsku jest Neue'go.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-05 19:42:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, I haven\'t seen, that it was Czech>English and not Czech>Polish! Forget my answer.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Wezmę, ale jak nie będzie ludzi dobrej woli na proz to będzie jakoœ inaczej - człowiek się całe życie przecież uczy i ćwiczy inteligencje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Alex, I am afraid you need a paid expert, not a free per help.
Martin Janda
4a comment
Uwe Kirmse
4test Neu'a
Uwe Kirmse


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Alex, I am afraid you need a paid expert, not a free per help.


Explanation:
Sorry.

Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 415

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Julius Gasparik
8 hrs

agree  David Daduč
19 hrs

neutral  Uwe Kirmse: Cos w tym jest, ale jak ktos odpowiada, czemu mialby nie pytac? Jak mam duzo czasu i nudze sie, tez odpowiadam, jest to dobre cwiczenie, a jak czasu nie mam, to nie. Niech kazdy dla siebie zdecyduje. Drugi raz Alex chyba takiego tlumaczenia nie wezmie :-)
1 day21 hrs
The asker has declined this answer

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
test Neu'a


Explanation:
Neuův - to widocznie od nazwiska Neu, wiec czemu nie przetlumaczyc doslownie? Nie znalazlem wprawdzie zadnego potwierdzenia, ale skoro test jest potem opisany, to czemu nie tak?

(Nie jestem pewien, ale gdyby bylo nazwisko Neue, to chyba po czesku nie byloby Neuův? Az tak dobrze nie znam czeskiej odmiany nazwisk niemieckich. Bo wtedy po polsku jest Neue'go.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-05 19:42:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, I haven\'t seen, that it was Czech>English and not Czech>Polish! Forget my answer.

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Wezmę, ale jak nie będzie ludzi dobrej woli na proz to będzie jakoœ inaczej - człowiek się całe życie przecież uczy i ćwiczy inteligencje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Martin Janda: Nemyslím, že bych neměl dobrou vůli (při svém počtu Kudo bodů), ale když jsem se naposledy trápil nad podobným textem, koupil jsem láhev whisky a navštívil odborného chemika. Dotazy jsem vyřešil všechny za půl hodiny, naráz a se zárukou, že jsou správně.
1 hr
  -> I don't think at all, that you've no good will. I only hope, that Alex will read your advice, it can be really more helpfull than 20 answers to KudoZ questions. :-)

2 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a comment


Explanation:
Alex, you should return to this question and have a look at the comment of Martin Janda to my answer! Good luck!

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 12