KudoZ home » Czech to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

mogę przenieœć natriumy ?

Polish translation: tak


11:38 Apr 4, 2002
Czech to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemistry
Czech term or phrase: mogę przenieœć natriumy ?
Bršz FK składa się głównie z mieszaniny:
I natrium-4-(2,4-
diaminofenylazo)benzenosulfonianu
II natrium-4-(4,6-diamino-m-
tolylazo)benzenosulfonianu
III dinatrium-4,4-(4,6-diamino-1,3-
fenylenobisazo)
di(benzenosulfonianu)
IV dinatrium-4,4-(2,4-diamino-1,3-
fenylenobisazo)
di(benzenosulfonianu)
V dinatrium-4,4-(2,4-diamino-5-metylo-
1,3-fenylenobis-
azo)di(benzenosulfonianu)
VI trinatrium-4,4,4"-(2,4-diaminobenzeno-1,3,5-trisazo)tri (benzenosulfonianu)

czyli zamiast trinatrium by było ...sulfonianu) trójsodowego ???
Alex Pszczola
Polish translation:tak
Explanation:
tak, jak np. tu:
"Zieleń kwasowa V (1-{[4 (dietyloamino) fenylo] [4- (dietyloimino) cykloheksa - 2,5-dien - 1-ylideno] metylo} - 6 - sulfonianonaftaleno-3-sulfonian sodu)"

Proszę tylko uważać na nawiasy i oczywiście pozostawić na początku te czwórki oznaczające atom węgla do którego przyłączone są atomy sodu
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tak
leff
4mysle, ze tak...
Uwe Kirmse


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mysle, ze tak...


Explanation:
...jesli oczywiscie uwzglednia sie pozostale sprawy jak benzensulfonat --> benzenosulfonian, tak jak Pan to zrobil

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tak


Explanation:
tak, jak np. tu:
"Zieleń kwasowa V (1-{[4 (dietyloamino) fenylo] [4- (dietyloimino) cykloheksa - 2,5-dien - 1-ylideno] metylo} - 6 - sulfonianonaftaleno-3-sulfonian sodu)"

Proszę tylko uważać na nawiasy i oczywiście pozostawić na początku te czwórki oznaczające atom węgla do którego przyłączone są atomy sodu


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0036.htm
leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 105