KudoZ home » Czech to Polish » Finance (general)

D I Č

Polish translation: NIP


10:05 Feb 12, 2009
Czech to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / księgowość
Czech term or phrase: D I Č
D I Č CZ00576310
I Č - 00576310
Skróty na fakturze VAT, być może chodzi o numer konta miedzynarodowego (Čisla)", literki CZ oznaczają kraj
Loarka
Polish translation:NIP
Explanation:
w tłumaczeniu najbezpieczeniej napisać oryginalne brzmienie z polskim odpowiednikiem w nawiasie, czyli DIČ (NIP): CZxxxxx

a IČ lub IČO to REGON:-)
Selected response from:

Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5NIPLudek Vasta
5NIP
Ewa Luchowska-Mertl


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
NIP


Explanation:
w tłumaczeniu najbezpieczeniej napisać oryginalne brzmienie z polskim odpowiednikiem w nawiasie, czyli DIČ (NIP): CZxxxxx

a IČ lub IČO to REGON:-)

Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc

2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
NIP


Explanation:
Potwierdzam, że DIČ (daňové identifikační číslo) to NIP. Jednak poprosilbym, ze by takie terminy sprawdzac wpierw np. w Wikipedii ( - po lewej jest odsylacz na polski artykul) lub w google.

W Czechach NIP dla spolek jest identyczny jak IČ (REGON), tylko poprzedzony literami "CZ". Dla osob fizycznych (DG) jest NIP tworzony czeskim odpowiednikiem PESEL (rodné číslo) poprzedzony literkami "CZ".


    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/DI%C4%8C
    Reference: http://www.google.com/search?hl=cs&q=DI%C4%8C+polski+odpowie...
Ludek Vasta
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech