KudoZ home » Danish » Other

Værdier

Danish translation: mål(sætning)


10:34 Dec 30, 2002
Danish to Danish translations [PRO]
/ coaching
Danish term or phrase: Værdier
Jeg prøver lykken igen... Jeg stillede forleden et eng-da spørgsmål i forbindelse med nogle termer, der fremkommer i en tekst om coaching. Man taler om nogle forskellige menneskelige værdier, som på engelsk benævnes END VALUE, MEAN VALUE, TOWARD VALUE og AWAY FROM VALUE. Jeg ved ikke, om forfatteren har "hjemmebrygget" disse termer - om der overhovedet findes nogle tilsvarende termer på dansk (det er i så fald ikke lykkedes mig at finde dem). Hvis nogen kender de tilsvarende danske termer (om nogen), eller har et kvalificeret gæt, hører jeg meget gerne jeres forslag! Se evt. mit andet spørgsmål: http://www.proz.com/?sp=h&id=333962.

Bemærk: Der er altså ikke tale om økonomiske værdier!

På forhånd mange tak!
Barbara Østergaard
Denmark
Danish translation:mål(sætning)
Explanation:
Kunne der her være tale om målsætninger for at opnå disse menneskelige værdier, dvs.: endemålet, middelmålet,mod målet og væk fra målet. Eller du kunne bruge målsætning.

Ellers er det hyggeligt at være tilbage (her på Proz) efter en isstorm her i North Carolina nær havde taget livet af vores computere.
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Forfatteren (halvt dansk) foretrak en oversættelse til værdier. Tak for indsatsen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3holdning, indstilling
Yngve Roennike
1mål(sætning)
Charlotte Langbeen


Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mål(sætning)


Explanation:
Kunne der her være tale om målsætninger for at opnå disse menneskelige værdier, dvs.: endemålet, middelmålet,mod målet og væk fra målet. Eller du kunne bruge målsætning.

Ellers er det hyggeligt at være tilbage (her på Proz) efter en isstorm her i North Carolina nær havde taget livet af vores computere.

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 7
Grading comment
Forfatteren (halvt dansk) foretrak en oversættelse til værdier. Tak for indsatsen!

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
holdning, indstilling


Explanation:
et ord der volder de største vanskeligheder at oversætte korrekt til engelsk. På trods af den yppige kontekstforklaring er det ikke lykkedes mig at blive klar over hvad der egentlig menes, t ex hvilken sport det handler om, eller om ordet coaching overhovedet refererer til nogen sport.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 20:17:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Well, we need to know the referent of value, how else can we even begin to guess? Value in terms of well-being, etc.? In that case \"grad\" might apply.

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish