KudoZ home » Danish » Other

&-tegnet

Danish translation: ampersand / og-tegn


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:&-tegnet
Danish translation:ampersand / og-tegn
Entered by: Lise Smidth

12:17 Nov 3, 2003
Danish to Danish translations [PRO]
Danish term or phrase: &-tegnet
Hvad er den danske betegnelse for tegnet "&"? Hvor kan man slå den slags op?

pft
lise
Lise Smidth
Austria
ampersand / og-tegn
Explanation:
Se links... (massevis af hits, søg selv).

(Ampersand er engelsk, men det lader til at det også bruges på dansk - ellers kan du evt. skrive 'og-tegn (&)'

Hdh
Susanne

http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/PC/Web/symbol/symbols.ht...
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
jeg valgte at skrive "og-tegnet (&)" - det passede bedst til stilen i min tekst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ampersand / og-tegn
Susanne Rosenberg
5 +1&-tegn
jmadsen


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
&-tegn


Explanation:
Det hedder blot "&-tegnet".
Jvf f.eks. Microsofts ordlister.

jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen
1 day7 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ampersand / og-tegn


Explanation:
Se links... (massevis af hits, søg selv).

(Ampersand er engelsk, men det lader til at det også bruges på dansk - ellers kan du evt. skrive 'og-tegn (&)'

Hdh
Susanne

http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/PC/Web/symbol/symbols.ht...


    Reference: http://www.mgk.dgh.dk/quarkxpress/XT/Grafiske%20fagudtryk.pd...
    Reference: http://www.hjemmesideskolen.dk/html/chars.asp
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 48
Grading comment
jeg valgte at skrive "og-tegnet (&)" - det passede bedst til stilen i min tekst.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard
9 mins
  -> Tak, Barbara