KudoZ home » Danish to English » Bus/Financial

reproaktivitet

English translation: repro activities (printing and photocopying)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:reproaktivitet
English translation:repro activities (printing and photocopying)
Entered by: Barbara Østergaard

18:00 May 21, 2002
Danish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Danish term or phrase: reproaktivitet
I de to norske selskaber er der investeret i indbindingsmaskiner og reproaktivitet - i alt kr.X.

Jeg kan simpelthen ikke finde termen nogen steder - any help appreciated!
Barbara Østergaard
Denmark
Printing / photocopying
Explanation:
Repro = reproduktion.
Dækker over alle former for tryk, kopiering, litografi mm.
Suffikset '-aktivitet' er rent fyld fordi 'repro' i sig selv alligevel lyder for meget som slang.
Jeg har fundet 'repro' brugt på engelsk, men jeg synes at det er MEGET tvivlsomt og i bedste fald uformelt sprog (og så er det oven i købet mit eget Alma Mater!)
Selected response from:

Mads Grøftehauge
Grading comment
Tusind tak for hjælpen! Det blev til repro-aktiviteter, da dette passede bedst i konteksten (omend "aktiviteter" er et fyldeord).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Printing / photocopying
Mads Grøftehauge
4 +1repro servicesRandi Stenstrop
1repo activity???
Eva Blanar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
repo activity???


Explanation:
Could it be a typo?
Repo activity is the lending/borrowing of the central bank, against securities (typically government securities) used as collateral. The purpose is to increase / reduce the liquidity to the banking system. - This is a wild guess, I speak no word Danish!

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxcrowntrans: me think that the "Repo" suggestion is very possible or "reproduction activity" more text needed
50 mins

disagree  Trine A: The word "indbindingsmaskiner" should give a clue that we are in the printing business, so your suggestion is not correct.
12 hrs
  -> Okay, I do believe you: the only reason I interfered was that I saw it was Business/Financials + that there was no answer: thanks for the correction!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Printing / photocopying


Explanation:
Repro = reproduktion.
Dækker over alle former for tryk, kopiering, litografi mm.
Suffikset '-aktivitet' er rent fyld fordi 'repro' i sig selv alligevel lyder for meget som slang.
Jeg har fundet 'repro' brugt på engelsk, men jeg synes at det er MEGET tvivlsomt og i bedste fald uformelt sprog (og så er det oven i købet mit eget Alma Mater!)


    Reference: http://www.rt.dk/
    Reference: http://www.hum.au.dk/teknik/repromainuk.htm
Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 116
Grading comment
Tusind tak for hjælpen! Det blev til repro-aktiviteter, da dette passede bedst i konteksten (omend "aktiviteter" er et fyldeord).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxlone
2 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
repro services


Explanation:
En Google-søgning på repro uk gav 26.100 hits - så repro ser ud til at være lige så gængs på engelsk som på dansk.

Jeg ville vælge services for "aktivitet" - jeg har bemærket en udtalt tendens til at kalde alt muligt for service - for den sags skyld også i danske firmaer.



Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 278

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trine A
2 hrs