KudoZ home » Danish to English » Environment & Ecology

recept

English translation: formula


11:20 Aug 11, 2006
Danish to English translations [PRO]
Science - Environment & Ecology
Danish term or phrase: recept
"Spildevandets sammensætning er dokumenteret ved at tage udgangspunkt i de anvendte recepter, kombineret med den forhåndenværende viden om de enkelte kemikaliers skæbne gennem produktionen og i renseanlæg."

Hvilket ord bruger man på engelsk for "recepter" i denne forbindelse? Jeg er i tvivl om, hvorvidt "recipes" kan bruges eller om det bare er en false friend.
Anne Simonsen
Denmark
English translation:formula
Explanation:
Hvis der tidligere i teksten har været tale om hvad det er der kommer i spildevandet, kunne "formula" måske være en løsning.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2006-08-11 11:56:13 GMT)
--------------------------------------------------

Med den forklaring du giver, ville jeg trygt anvende formula, der jo er H2SO4 og hvad man ellers kan huske fra sine fysiktimer.
Selected response from:

Eva Harbo Andersen
Denmark
Grading comment
Tak for input.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(here) procedures
Terence Ajbro
1formula
Eva Harbo Andersen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(here) procedures


Explanation:
Definitely not "recipes"!

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-08-11 11:24:41 GMT)
--------------------------------------------------

Perhaps also "processes"

Terence Ajbro
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
formula


Explanation:
Hvis der tidligere i teksten har været tale om hvad det er der kommer i spildevandet, kunne "formula" måske være en løsning.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2006-08-11 11:56:13 GMT)
--------------------------------------------------

Med den forklaring du giver, ville jeg trygt anvende formula, der jo er H2SO4 og hvad man ellers kan huske fra sine fysiktimer.

Eva Harbo Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Tak for input.
Notes to answerer
Asker: Som jeg forstår det, har det noget at gøre med hvad der kommer i spildevandet. Andre gange bruges det om produkter, som fx maling. Jeg har faktisk også overvejet "formula" som en mulighed - eller evt. "list of ingredients".