KudoZ home » Danish to English » Law (general)

fremsat

English translation: made (a demand)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:fremsat
English translation:made (a demand)
Entered by: Sven Petersson

17:49 Mar 9, 2004
Danish to English translations [PRO]
Law (general)
Danish term or phrase: fremsat
har været fremsat krav om
Shaun Friel
United Kingdom
made (a demand)
Explanation:
From reference:

"fremsætte vt. (se også fremsættende)
1. (stille frem) put out;
2. (fremføre, udtale)
state, prefer, make, put (forward);
(om teori) advance, put forward, postulate, propound, offer (fx no one has ever offered an explanation of this phenomenon);
3. (forelægge)
propose, propound, advance;
set out (fx the Government's views);
• fremsætte en anmodning make (el. prefer) a request;
fremsætte en anskuelse advance an opinion;
fremsætte et argument put forward (el. advance) an argument;
fremsætte begæring submit a request;
fremsætte en beskyldning imod
make an accusation against;
(jur.) prefer a charge against;
fremsætte en erklæring make (el. come out with) a statement;
fremsætte en fordring
make a demand;
prefer (el. put forward) a claim;
fremsætte et forslag
make (el. submit) a proposal;
(parl.) move a motion;
fremsætte forslag til beslutning (EU) table a motion of a resolution;
fremsætte grunde for advance (el. adduce) reasons for;
fremsætte indsigelser raise (el. make) objections (imod to);
fremsætte et krav
make a demand;
press (el. put forward) a claim;
fremsætte et krav om (også)
(put in a) claim for (fx higher wages);
demand;
fremsætte et lovforslag bring in (el. introduce) a bill;
fremsætte sin mening state (el. give) one's opinion;
fremsætte et modforslag make a counterproposal;
fremsætte en påstand make an assertion;
fremsætte en plan propose (el. propound) a scheme;
fremsætte en udtalelse make a statement;
fremsætte et ændringsforslag move an amendment;
fremsætte sit ærinde state one's errand;
fremsætte et ønske express a wish;
fremsætte sine ønsker (også) state one's wishes."
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Thanks a lot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5made (a demand)
Sven Petersson
4put
Susanne Roelands
4there was a demand for
Christine Andersen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
made (a demand)


Explanation:
From reference:

"fremsætte vt. (se også fremsættende)
1. (stille frem) put out;
2. (fremføre, udtale)
state, prefer, make, put (forward);
(om teori) advance, put forward, postulate, propound, offer (fx no one has ever offered an explanation of this phenomenon);
3. (forelægge)
propose, propound, advance;
set out (fx the Government's views);
• fremsætte en anmodning make (el. prefer) a request;
fremsætte en anskuelse advance an opinion;
fremsætte et argument put forward (el. advance) an argument;
fremsætte begæring submit a request;
fremsætte en beskyldning imod
make an accusation against;
(jur.) prefer a charge against;
fremsætte en erklæring make (el. come out with) a statement;
fremsætte en fordring
make a demand;
prefer (el. put forward) a claim;
fremsætte et forslag
make (el. submit) a proposal;
(parl.) move a motion;
fremsætte forslag til beslutning (EU) table a motion of a resolution;
fremsætte grunde for advance (el. adduce) reasons for;
fremsætte indsigelser raise (el. make) objections (imod to);
fremsætte et krav
make a demand;
press (el. put forward) a claim;
fremsætte et krav om (også)
(put in a) claim for (fx higher wages);
demand;
fremsætte et lovforslag bring in (el. introduce) a bill;
fremsætte sin mening state (el. give) one's opinion;
fremsætte et modforslag make a counterproposal;
fremsætte en påstand make an assertion;
fremsætte en plan propose (el. propound) a scheme;
fremsætte en udtalelse make a statement;
fremsætte et ændringsforslag move an amendment;
fremsætte sit ærinde state one's errand;
fremsætte et ønske express a wish;
fremsætte sine ønsker (også) state one's wishes."


    V&B
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Thanks a lot.

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
there was a demand for


Explanation:
demands were made ...

XXX demanded ...

there was a (general) demand for ...

'fremsætte' means present, put forward literally. One of htose very flexible words - if you want more, you need to give more contest!

Christine Andersen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 175

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
put


Explanation:
had been put demand...

I would use "put" in respect with demand.

Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4