KudoZ home » Danish to English » Manufacturing

brøstningsgelænder

English translation: parapet or handrail (must be the same as brystning)


13:24 Sep 8, 2006
Danish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
Danish term or phrase: brøstningsgelænder
This is part of a winding staircase.
Any suggestions?
Dana Sackett Lössl
Denmark
English translation:parapet or handrail (must be the same as brystning)
Explanation:
Jeg tror, det er det samme som brystning, som findes i diverse ordbøger (V&B, L&H ...) og mange steder med billeder, hvis du googler.

Det lyder, som om det måske er et solidt gelænder, ikke med luft igennem, som vil hedde balustrade eller banisters eller noget i den stil på engelsk.

Railing tænker jeg umiddelbart vil være gennembrudt i et eller andet mønster, men handrail kan også være solidt.

Ellers lyder det lidt af dobbeltkonfekt, men det er mit gæt.
Selected response from:

Christine Andersen
Denmark
Grading comment
Many thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stair railingSuzanne Blangsted
3 +1parapet or handrail (must be the same as brystning)
Christine Andersen


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
parapet or handrail (must be the same as brystning)


Explanation:
Jeg tror, det er det samme som brystning, som findes i diverse ordbøger (V&B, L&H ...) og mange steder med billeder, hvis du googler.

Det lyder, som om det måske er et solidt gelænder, ikke med luft igennem, som vil hedde balustrade eller banisters eller noget i den stil på engelsk.

Railing tænker jeg umiddelbart vil være gennembrudt i et eller andet mønster, men handrail kan også være solidt.

Ellers lyder det lidt af dobbeltkonfekt, men det er mit gæt.


Christine Andersen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Many thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniella Dukes
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stair railing


Explanation:
when inside the house

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22