KudoZ home » Danish to English » Other

rykke

English translation: appeal to/attract


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:rykke
English translation:appeal to/attract
Entered by: Lingua DK

12:34 Jun 11, 2002
Danish to English translations [Non-PRO]
Danish term or phrase: rykke
Der vil være mange nye, spændende aktiviteter, der rykker i målgruppen (drenge fra 3-7 år).
Det er ordet "rykker", jeg er interesseret i.
Lingua DK
Denmark
appeal to
Explanation:
Et alternativ til Lones forslag.
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen. Begge er gode svar, men "appeal to" passer måske bedst i denne sammenhæng. Et dansk forum er da en rigtig god ide.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1appeal to
Barbara Østergaard
4attractxxxlone


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
attract


Explanation:
rykke = trække = tiltrække

Maybe you can use this?
Good luck


    xx
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 763

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
appeal to


Explanation:
Et alternativ til Lones forslag.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 217
Grading comment
Tak for hjælpen. Begge er gode svar, men "appeal to" passer måske bedst i denne sammenhæng. Et dansk forum er da en rigtig god ide.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Tettinek: Yes, appealing to in this context
22 mins
  -> Tak! - prøv i øvrigt lige at kigge på http://www.proz.com/?sp=bb/viewtopic&eid_c=28394&topic=3130&... (diskussion om et skandinavisk forum)