KudoZ home » Danish to English » Other

plombekåbe

English translation: sealing coat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:plombekåbe
English translation:sealing coat
Entered by: Zaro1

01:26 Sep 1, 2008
Danish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
Danish term or phrase: plombekåbe
forekommer i en værkstedsfaktura, ingen kontekst desværre
Zaro1
Bulgaria
sealing coat
Explanation:
Da jeg hverken kan finde "plombekåbe" i mine ordbøger eller på nettet, tror jeg, at det er en engelsk til dansk oversættelse af sealing + coat.

Hansen & Hinrichsen:
plombetang = sealing pliers

Vinterberg Bodelsen:
(det at) plombere = sealing
kåbe = coat
Selected response from:

Hanne Rask Sonderborg
Grading comment
Thank you, I think this is it.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2sealing coat
Hanne Rask Sonderborg
1seal cape
CharlotteLinder


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sealing coat


Explanation:
Da jeg hverken kan finde "plombekåbe" i mine ordbøger eller på nettet, tror jeg, at det er en engelsk til dansk oversættelse af sealing + coat.

Hansen & Hinrichsen:
plombetang = sealing pliers

Vinterberg Bodelsen:
(det at) plombere = sealing
kåbe = coat

Example sentence(s):
  • A compressor has a first housing, a second housing, a valve plate, a suction valve, a discharge valve and a sealing coat.
  • A sealing coat is made of soft metal, and is provided between the piston ring and the piston.

    Reference: http://www.freepatentsonline.com/6752603.html
    Reference: http://www.patentstorm.us/patents/6705207/description.html
Hanne Rask Sonderborg
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thank you, I think this is it.

18 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
seal cape


Explanation:
Da du skriver 'værkstedsfaktura' går jeg ikke ud fra at det drejer sig om tandlægearbejde, som ellers giver flest hits :-)

aluminum seal cape in the final design. The oil seal was placed outside of the .....

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-09-07 13:43:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jeg fandt både cape og cap. Valgte umiddelbart cape, da jeg tolkede det danske ord kåbe, som noget der svøbte sig omkring [noget]. Er derimod ikke enig i ordet coat, da det mere ville hentyde til et lag. Jeg ville anvende ordet cap, hvis du ved, at det er noget der sidder for enden, som en afslutning/prop.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-09-07 13:48:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hvorfor spørger du mig, om jeg mener seal CAP, uden så at vente på svar? Jeg så din email komme ind og besvarede den med et samme!

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-09-07 13:54:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Det er korrekt at Vinterberg Bodelsen (Gyldendals Store Dansk/Engelsk) oversætter cape med coat (efter to andre muligheder). Men i Kjærulff Nielsen (Gyldendals Store Engelsk/Dansk) bliver coat IKKE oversat med kåbe, men derimod med jakke, jaket, frakke, kittel eller hinde, skæl, lag, strygning.


    Reference: http://www.marinetech.org/.../2008%20team%20technical%20repo...
CharlotteLinder
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Maybe you mean seal CAP though?

Asker: And thank you for being so helpful to me.