KudoZ home » Danish to English » Other

Vaffelstrikk

English translation: waffle knit


10:36 Dec 27, 2002
Danish to English translations [PRO]
/ Tekstiel, Mote
Danish term or phrase: Vaffelstrikk
Det er minst 50 år siden jeg har hatt befatning med strikkepinner og den slags.
Finnes det noen som kan hjelpe meg på rett spor?

Det gjelder et strikkemønster.
Pieter_H
Norway
English translation:waffle knit
Explanation:
A kind of chunky knitting
Selected response from:

Matt Nichols
Grading comment
Dette var jo fryktelig vanskelig. Henry and Jason burdde kunne tillate å dele poeng.

Jeg fant bl.a. denne av flere referanser på nettet:

W. WAFFLE CLOTH. Fabric with a characteristic honeycomb weaves. When made in cotton, it is called waffle pique. Used for coatings, draperies, dresses, toweling. ...


Slik jeg tolker det, kan forslagene tilnærmet være synonymer.

Nå var denne en trekantsoversettelse til nederlandsk og har jeg brukt "cloth with waffle pattern".

Alle takk for hjelpen!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1waffle knitMatt Nichols
4 +1honeycomb knitLingua DK


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
waffle knit


Explanation:
A kind of chunky knitting

Matt Nichols
PRO pts in pair: 51
Grading comment
Dette var jo fryktelig vanskelig. Henry and Jason burdde kunne tillate å dele poeng.

Jeg fant bl.a. denne av flere referanser på nettet:

W. WAFFLE CLOTH. Fabric with a characteristic honeycomb weaves. When made in cotton, it is called waffle pique. Used for coatings, draperies, dresses, toweling. ...


Slik jeg tolker det, kan forslagene tilnærmet være synonymer.

Nå var denne en trekantsoversettelse til nederlandsk og har jeg brukt "cloth with waffle pattern".

Alle takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pernille Chapman: I got lots of matches when I did a quick search for this.
10 mins
  -> Thanks!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
honeycomb knit


Explanation:
Det er ikke fordi jeg har forstand på strik, men se henvisning.


    Reference: http://www.webem.com/Showrklridglnd.html
Lingua DK
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 215

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard: L&H tekniske ordbøger har "honeycomb" for "vaffelmønster", som bruges inden for vævning
5 hrs