KudoZ home » Danish to English » Other

limfræsning

English translation: flex-binding


16:46 Jan 9, 2003
Danish to English translations [PRO]
Danish term or phrase: limfræsning
Typografi - teknik
Helle Kaiser-Nielsen
United Kingdom
English translation:flex-binding
Explanation:
Vender tilbage med nogle links om et øjeblik.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 20:07:32 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pps.k12.or.us/district/depts/edmedia/bookrepair.s...
http://palimpsest.stanford.edu/byform/mailing-lists/bookarts...
http://www.melbay.com/bindings.asp
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
Tak til jer alle tre for hurtig "udrykning". Alle svarene var rigtig gode.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1paste-upxxxlone
5flex-binding
Allround
3glue binding
Barbara Østergaard


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
paste-up


Explanation:
NOUN, COUNTABLE paste up
PRE PRESS, COMPUTER LAYOUT
artwork prepared from type, illustrations, etc, pasted/adhered to layout sheet.


See also
[PDF]Sådan laver du færdige omslag til limfræsning i ps/pdf-format
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... 45 96 35 34 00 Fax +45 96 35 34 01 Sådan laver du færdige omslag til limfræsning
i ps/pdf-format Eksempel vises med dokumentstørrelse i a4 (210x297). ...
www.franzen.dk/userg/limfraesomslag.pdf


    Reference: http://www.google.com
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 763

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
21 mins
  -> Mange tak!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
flex-binding


Explanation:
Vender tilbage med nogle links om et øjeblik.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 20:07:32 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pps.k12.or.us/district/depts/edmedia/bookrepair.s...
http://palimpsest.stanford.edu/byform/mailing-lists/bookarts...
http://www.melbay.com/bindings.asp

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Tak til jer alle tre for hurtig "udrykning". Alle svarene var rigtig gode.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glue binding


Explanation:
Mon det er glue binding, der er tale om...?

Nedenstående link giver følgende definition:
Glue binding: A method of binding that depends on glue, also called perfect binding.

Mvh


    Reference: http://www.mlab.nl/GtoDSA/Glossary/Glossary_G.htm
Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 217