KudoZ home » Danish to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

stel

Norwegian translation: jording


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:stel
Norwegian translation:jording
Entered by: Sigrid Thorbjørnsrud

08:25 Sep 13, 2007
Danish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Danish term or phrase: stel
Når arbejdsignalet ikke er aktiveret skal der være stel.

Dette er hentet fra bruksanvisningen til en innretning som brukes for å registrere lastebilsjåførers arbeids- og hviletider.
Sigrid Thorbjørnsrud
jording
Explanation:
Jeg tror det kan bety at signalinnretningen skal vaere jordet naar den ikke er aktivert.

Stel betyr "motorramme" paa dansk og jordingsledningen maa gaa til denne for aa utjevne spenningen mellom denne og motoren.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1jording
Bjørnar Magnussen
2hvilepauseRannheid Sharma


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hvilepause


Explanation:
"stel" kan bety servise, som f.eks. teservise, så kanskje det betyr matpause eller hvilepause.

Rannheid Sharma
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
jording


Explanation:
Jeg tror det kan bety at signalinnretningen skal vaere jordet naar den ikke er aktivert.

Stel betyr "motorramme" paa dansk og jordingsledningen maa gaa til denne for aa utjevne spenningen mellom denne og motoren.

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 6
Grading comment
Tusen takk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal
1 day9 hrs