KudoZ home » Danish to Swedish » Bus/Financial

Gæt (SPT analyser

Swedish translation: Utfall


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Gæt
Swedish translation:Utfall
Entered by: PMPtranslations

01:14 Jul 4, 2003
Danish to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
Danish term or phrase: Gæt (SPT analyser
Estimeringsmetoder:

-Tilbud fra leverandører

-Normtal og beregninger

-Simuleringer, forsøg m.v.

-Gæt (SPT analyser: ”Slag På Tasken”)
PMPtranslations
kostnadsförslag
Explanation:
betyder "slag på tasken" enligt denna obekräftade källa. Ordet gæt verkar ju, med det utökade exempel du ger, annars verka betyda "uppskattning".
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
Uppskattar kommentaren om "Slag på Tasken" :)Det blev "utfall" till slut. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gissninguffe
3kostnadsförslag
Roger Sjölander


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kostnadsförslag


Explanation:
betyder "slag på tasken" enligt denna obekräftade källa. Ordet gæt verkar ju, med det utökade exempel du ger, annars verka betyda "uppskattning".


    Reference: http://www.google.com/search?hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22sl...
Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Uppskattar kommentaren om "Slag på Tasken" :)Det blev "utfall" till slut. Tack!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gissning


Explanation:
tror jag ordet betyder

uffe
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inger Brandt
58 mins

neutral  Roger Sjölander: Visst. I PMPTranslations anmärkning fungerar det nog ändå bäst med uppskattning.
4 hrs