KudoZ home » Danish to Swedish » Construction / Civil Engineering

svalhaleformede

Swedish translation: laxstjärtformade


10:27 Oct 23, 2006
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Danish term or phrase: svalhaleformede
X-plader är svalhaleformede, valsede forskallingsplader av galvaniseret stål. De anvendes som forskalling oh armering av lette, tynde betongulv på (för det meste) traebjelklag.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:laxstjärtformade
Explanation:
ska det inte vara "svalehaleformede"?
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack, det är rätt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4svanhalsformade
Lennart Helgesson
4laxstjärtformadeasptech


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
laxstjärtformade


Explanation:
ska det inte vara "svalehaleformede"?

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack, det är rätt.

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
svanhalsformade


Explanation:
ungefär s-formade

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2006-10-25 09:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ursäkta. Jag läste väl lite för fort och det jag trodde där skulle stå.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Irene Elmerot: men "hale" är ju inte hals, utan stjärt eller svans?
1 day22 hrs