KudoZ home » Danish to Swedish » Construction / Civil Engineering

forskallingsplader

Swedish translation: formplåtar


10:27 Oct 23, 2006
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Danish term or phrase: forskallingsplader
X-plader är svalhaleformede, valsede forskallingsplader av galvaniseret stål. De anvendes som forskalling oh armering av lette, tynde betongulv på (för det meste) traebjelklag.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:formplåtar
Explanation:
Eftersom "X-plåtarna" är av stål måste de vara någon form av kvarsittande formplåtar som samtidigt fungerar som armering i den färdiga konstruktionen. Inga relevanta Google-träffar.
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack, jag går på detta.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4formplåtarasptech
4formskivor
Lennart Helgesson


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
formskivor


Explanation:
för betonggjutning

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 59

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
formplåtar


Explanation:
Eftersom "X-plåtarna" är av stål måste de vara någon form av kvarsittande formplåtar som samtidigt fungerar som armering i den färdiga konstruktionen. Inga relevanta Google-träffar.

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack, jag går på detta.