KudoZ home » Danish to Swedish » Management

omtankeprøve

Swedish translation: problemlösningstest


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:omtankeprøve
Swedish translation:problemlösningstest
Entered by: tauvon

12:27 Nov 29, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Management / Titles
Danish term or phrase: omtankeprøve
Vad kan detta vara på svenska? Se länkar:
homepage.mac.com/jnygaard/jobsogn/kompetencer5.html
www.magisterbladet.dk/sw5918.asp
www.lederweb.dk/wm139555
tauvon
Sweden
problemlösningstest
Explanation:
där fallenhet för olika slags problemlösning framhävs:
t.ex:
"Teknikprovet innehåller tre delar; en med flervalsfrågor, en som mäter skriftlig förmåga och ett datoriserat problemlösningstest, som liknar ett datorspel."
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8268807.asp

" testfrågorna bör kompletteras i varje enskild organisation med problemlösningstest på tid i ett för företaget angeläget problem."
http://www.klickdata.se/ECDLbakgrundKD.html

"har man periodvis prövat att testa de sökande, dels med ett
personlighetsinventorium (Myers Briggs Type Indicator), dels med ett speciellt utformat problemlösningstest (Relationer C, B. Mårdberg)."
http://www.pliktverket.se/Information/publications/pubFiles/...
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4problemlösningstest
Mario Marcolin
4logiktest
Sven Petersson


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omtankeprøve
logiktest


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omtankeprøve
problemlösningstest


Explanation:
där fallenhet för olika slags problemlösning framhävs:
t.ex:
"Teknikprovet innehåller tre delar; en med flervalsfrågor, en som mäter skriftlig förmåga och ett datoriserat problemlösningstest, som liknar ett datorspel."
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8268807.asp

" testfrågorna bör kompletteras i varje enskild organisation med problemlösningstest på tid i ett för företaget angeläget problem."
http://www.klickdata.se/ECDLbakgrundKD.html

"har man periodvis prövat att testa de sökande, dels med ett
personlighetsinventorium (Myers Briggs Type Indicator), dels med ett speciellt utformat problemlösningstest (Relationer C, B. Mårdberg)."
http://www.pliktverket.se/Information/publications/pubFiles/...


Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!