KudoZ home » Danish to Swedish » Other

Befæstede arealer

Swedish translation: Sten(be)lgada ytor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Befæstede arealer
Swedish translation:Sten(be)lgada ytor
Entered by: Monica Berntsson

18:43 Jun 17, 2005
Danish to Swedish translations [PRO]
Other / Bygge
Danish term or phrase: Befæstede arealer
Befæstigede arealer afsluttes med solide betonbelægningssten, -fliser eller asfalt , og skal overalt afgrænses med solide betonkantsten, sat i jordfugtig beton.
Der udføres diverse opstribninger og markeringer på alle veje og pladser
Monica Berntsson
Sweden
Sten(be)lgada ytor
Explanation:
Befæste = paved enligt min dansk-engelska tekniska ordbok. Paved är stenbelagd/belagd/stenlagd.
Selected response from:

tauvon
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ytbelagda områden
Sven Petersson
3 -1Sten(be)lgada ytor
tauvon


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Befæstede arealer
Sten(be)lgada ytor


Explanation:
Befæste = paved enligt min dansk-engelska tekniska ordbok. Paved är stenbelagd/belagd/stenlagd.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 65
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Inte bara "sten-"; se min första referens!
23 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Befæstede arealer
ytbelagda områden


Explanation:
Befæstigede arealer: Arealer, som på grund af anvendelse til veje, bebyggelse m.m. er helt eller delvist uigennemtrængelige for vand. Nedbør, der falder på befæstede arealer, afstrømmer normalt hurtigt i forhold til ikke-befæstede arealer.


    Reference: http://www2.dmu.dk/1_om_DMU/2_akt-proj/ordspec.asp?ID=824
    Reference: http://www.esbo.fi/xsl_taso2_alasivuilla.asp?path=1136;1144;...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 184