KudoZ home » Danish to Swedish » Other

spanking-entusiast

Swedish translation: smiskare


06:15 Nov 3, 2003
Danish to Swedish translations [PRO]
Danish term or phrase: spanking-entusiast
Har tyvärr inte mcyket sammahang.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:smiskare
Explanation:
Det enda jag kan komma på är att det handlar om ett sexuellt beteende och då kallas de personer som gillar att smiska "smiskare".
Jag gjorde för någon tid sedan en "Adult" översättning och var tvungen att leta upp detta och liknande uttryck.
Om du tittar på Google under "smiskare" så hittar du en del om detta.
Där hittar du också (de två första som kommer upp) något om "grus-smiskare" som tydligen är ett yrke. Men jag tror inte att det är det det gäller här för ordet "enthusiast" (med ett "h") ger mig inte uppfattningen att det handlar om ett jobba, alls och särskilt inte med grus.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2003-11-03 06:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

Oj, det slår mig att det kan handla om ngn som \"gillar smisk\" och då får man väl kalla den personen \"smiskentusiast\" eller \"smiskgillare\" eller ngt liknande.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2003-11-03 06:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

Du - glöm det där med \"ett h\" - jag glömde att det var danska från början. Sorry!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 24 mins (2003-11-03 09:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

En smiskentusiast kan ju faktiskt vara en person som både gillar att få och att ge smisk. Du kan använda ordet \"spanking\" på svenska också eftersom det är ett begrepp som är erkänt i de här sammanhangen. Alltså: spankingentusiast är en möjlighet och då tar du originaltexten rakt av, så att säga.
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Tack. Jo, det blev "smiskentusiast".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1smiskare
Rottie
4smisk-intresseradcologne


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smisk-intresserad


Explanation:
manga träffar pa google. Jag tror det här är ordet du söker, alltsa nagon som tycker om att fa smisk.


    se.msnusers.com/h5gepsgao41aijvc3/otkerik.msnw?action ...
cologne
Germany
Native speaker of: Swedish

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
smiskare


Explanation:
Det enda jag kan komma på är att det handlar om ett sexuellt beteende och då kallas de personer som gillar att smiska "smiskare".
Jag gjorde för någon tid sedan en "Adult" översättning och var tvungen att leta upp detta och liknande uttryck.
Om du tittar på Google under "smiskare" så hittar du en del om detta.
Där hittar du också (de två första som kommer upp) något om "grus-smiskare" som tydligen är ett yrke. Men jag tror inte att det är det det gäller här för ordet "enthusiast" (med ett "h") ger mig inte uppfattningen att det handlar om ett jobba, alls och särskilt inte med grus.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2003-11-03 06:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

Oj, det slår mig att det kan handla om ngn som \"gillar smisk\" och då får man väl kalla den personen \"smiskentusiast\" eller \"smiskgillare\" eller ngt liknande.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2003-11-03 06:58:27 GMT)
--------------------------------------------------

Du - glöm det där med \"ett h\" - jag glömde att det var danska från början. Sorry!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 24 mins (2003-11-03 09:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

En smiskentusiast kan ju faktiskt vara en person som både gillar att få och att ge smisk. Du kan använda ordet \"spanking\" på svenska också eftersom det är ett begrepp som är erkänt i de här sammanhangen. Alltså: spankingentusiast är en möjlighet och då tar du originaltexten rakt av, så att säga.

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 11
Grading comment
Tack. Jo, det blev "smiskentusiast".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Vad kan man säga ?? Voff voff, kanske ?? Eller aj, aj (kapten...)
2 hrs
  -> NEEEEJ - inte Voff-Voff för den sortens övningar har ett annat namn - och så´nt ägnar vi oss verkligen inte åt! :-) :-) :-)