KudoZ home » Danish to Swedish » Other

tæt-på ulykker

Swedish translation: olyckstillbud, olycksincidenter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:tæt-på ulykker
Swedish translation:olyckstillbud, olycksincidenter
Entered by: tauvon

09:19 Feb 16, 2005
Danish to Swedish translations [Non-PRO]
Other
Danish term or phrase: tæt-på ulykker
Finns det något motsvarande ord på svenska? Jag förstår vad som avses. "nära-ögat-olyckor".
Får 50 träffar på danska, så det kanske finns något bra ord på svenska som jag inte känner till?
tauvon
Sweden
olyckstillbud, olycksincidenter
Explanation:
Denna besvarades nyss på ProZ.
Selected response from:

Monica Berntsson
Sweden
Grading comment
Tack! Har inte varit på Proz så mycket på sistone så jag missade det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5olyckstillbud; "nära ögat-situation"; "nära ögat-händelse"
Sven Petersson
4olyckstillbud, olycksincidenter
Monica Berntsson


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tæt-på ulykker
olyckstillbud, olycksincidenter


Explanation:
Denna besvarades nyss på ProZ.

Monica Berntsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Tack! Har inte varit på Proz så mycket på sistone så jag missade det.

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tæt-på ulykker
olyckstillbud; "nära ögat-situation"; "nära ögat-händelse"


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 184